Zobacz pełną wersję : Coś uniwersalnego powyżej 85 mm
bialogardzianin
12-04-2012, 21:04
Obczajam aktualnie temat dłuższej ogniskowej niż 85 mm. Obiektyw ma posłużyć do różnego gatunku fotografii (statyczne portrety, dynamiczne ujęcia, turystyka, w tym detale i zbliżenia jak zabraknie 85 mm). Nie mam doświadczenia z dłuższymi ogniskowymi, dlatego rozmyślam nad czterema obiektywami (kolejność przypadkowa). Ma to być szkło dobre do WSZYSTKIEGO (obyście nie dopowiedzieli "czyli do niczego"), zakup powinien zamknąć się w kwocie 3-4 tys. zł (lub więcej o ile zamienię 85/1.4 na 1.8 ).
1) N180/2,8 D - ZA: świetne portrety (przeglądałem wątek o nim), przyjazny rozmiar i waga, przyjazna cena, dyskretna reporterka z pracą nogami, PRZECIW- ryzyko mydła, ryzyko FF/BF, kiepski do turystyki, bo nie zawsze da się podejść/ odejść, wymaga dość krótkich czasów lub pewnej ręki, co w trakcie pieszej eskapady może być utrudnione),
2) S150/2,8 bez OS - ZA: makro, ostry, ujęcia postaci z większej odległości, mniejszy skok z 85 mm niż pkt 1, PRZECIW: spora waga, spore rozmiary, dalece reporterski, kiepski do turystyki - patrz pkt 1),
3) N80-200 ED New - ZA: (ponoć) świetne portrety, reporterski, świetny do turystyki, PRZECIW- ryzyko mydła i FF/BF, słuszne rozmiary, spora waga uprzykrzająca życie po kilku godzinach, brak stabilizacji da się we znaki w ciemnym otoczeniu, pod wieczór,
4) N105/2,8 VR - ZA: makro, ostry, ujęcia postaci z większej odległości, fajne portrety po zmiękczeniu porów skóry, stabilizacja przydatna w statycznych ujęciach, PRZECIW- dość duży rozmiar obiektywu jeśli idzie o ogniskową, tylko 20 mm więcej od 85mm, kiepski do turystyki patrz pkt 1)
Proszę o wypowiedzi tych, co przeszli drogę podobną do mojej. Z góry dziękuję za konstruktywne komentarze i ewentualne wklejki zastosowań przedstawionych wyżej obiektywów w określonych przeze mnie sytuacjach fotograficznych.
RobertMiernik
12-04-2012, 21:30