Zobacz pełną wersję : Fotografia minerałów - jakie szło
Witam,
Nie znam się w ogóle na temacie mikro/makro, a niestety muszę kupić szkło do - jak pisałem w temacie - fotografii minerałów i skałek. Zastanawiam się jakie szkło wybrać.
Zależy mi na dość dobrym odwzorowaniu szczegółu + zdjęcia dałych minerałów. Stół na którym bedzą robione zdj na wys ok 90cm i dobrze byłoby, żeby przy pomocy tego szła dało sie zrobić i całość - załóżmy 6x5cm bez włażenia na drabinę :) i jakiś drobny szczegół :)
myślę nad sigmą 70 - nie wiem czy dłyższy się sprawdzi.
Pucha d90
dzieki
krzysiozboj
19-03-2012, 12:45
1. zooma pewnie jakiegoś masz to ogniskową szybko "wymacasz" która nie będzie za długa, ustawisz na swoim zoomie ogniskową i widzisz czy bez drabiny wyrabiasz czy już nie.
2. sigmy takiej nie kojarzę, chyba że o zoomach z pseudo macro mówisz
3. wymiary dx to ok 2,5x1,5 cm, przy skali 1:3 wyjdzie ok 7,5x4,5cm (tyle mają te zoomy niby macro, chyba że źle policzyłem to mnie ktoś poprawi), stary manualny nikkor 55/2.8(3.5) za ok 300-350zł da skalę 1:2, poniżej tysiąca kupisz używany i bardzo chwalony 60/2.8 ze skalą 1:1
Pytanie czy głębia ostrości będzie Ci odpowiadała, przy macro jest mała (im większa skala odwzorowania tym mniejsza).
edit
dłuższe macro pozwala na pstrykanie obiektów przy większej odległości "modela" od przedniej soczewki, ważne przy robalach, przy minerałach jakby mniej.
edit2
szkła macro zazwyczaj (nie wiem czy wszystkie) są ostre i mają spory microkontrast, szczegóły wyjdą ładnie.
Motorniczy
19-03-2012, 12:56
Napisz to pytanie jeszcze raz ... Wymiekam .
dzieki wielkie za pomoc
miałem na myśli taką sigmę
http://www.cyfrowe.pl/aparaty/sigma-70-mm-f/28-ex-dg-macro.html
Napisz to pytanie jeszcze raz ... Wymiekam .
hehe
zawsze tak jest jak chce się zawrzeć dużo treści w któtkiej wypowiedzi :)
generalnie chodzi o to czy 105 nie bedzie za waskie :)
krzysiozboj
19-03-2012, 13:19