Zobacz pełną wersję : Nikkor 85mm 3.5G + Raynox DCR-250
wilk2312
17-03-2012, 19:07
Witam
Jest to mój 1 post więc proszę o wyrozumiałość ;)
Od pewnego czasu zacząłem interesować się makrofotografią. Obiektyw makro już jest, zastanawiam się nad dokupieniem raynoxa. Co sądzicie o takim zestawie?
pierscienie lub 5t i 6t (albo 3t i 4t bo nie wiem jaka tam jest sreednica).
wilk2312
17-03-2012, 19:58
Jestem zielony ;) Chodzi Ci może o pierścienie pośrednie? Obiektyw przypadkiem nie jest za ciemny? :D
obiektyw i tak przymykasz do f8-22 w makro. pierscienie nie pogorsza Ci jakosci. jak chcesz miec jakosc, AF i zachowana jasnosc obiektywu to pozostaje 6t, 5t (4t, 3t)
wilk2312
17-03-2012, 20:10
obiektyw i tak przymykasz do f8-22 w makro. pierscienie nie pogorsza Ci jakosci. jak chcesz miec jakosc, AF i zachowana jasnosc obiektywu to pozostaje 6t, 5t (4t, 3t)
A podasz mi jakieś polecane pierścienie? I pierścień pośredni daje to samo co odwróconego mocowania?
krzysiozboj
18-03-2012, 23:14
Głupie (a może i nie?) pytanie zadam - do czego te pierścienie chcesz? Co chcesz uzyskać? Czego brakuje w tym makro co robisz?
pioter m
25-03-2012, 21:02
Głupie (a może i nie?) pytanie zadam - do czego te pierścienie chcesz? Co chcesz uzyskać? Czego brakuje w tym makro co robisz?
Mozna powiekszyc wiecej. Tego nigdy malo.
krzysiozboj
25-03-2012, 21:26
Mozna powiekszyc wiecej. Tego nigdy malo.
To ja akurat wiem, podobnie jak i to co to kalkulator głębi ostrości. Jeśli natomiast zakładający pyta czy jego obiektyw nie za ciemny to mam prawo zadawać pytanie pozornie głupie.
pioter m
29-03-2012, 07:48
To ja akurat wiem, podobnie jak i to co to kalkulator głębi ostrości. Jeśli natomiast zakładający pyta czy jego obiektyw nie za ciemny to mam prawo zadawać pytanie pozornie głupie.
Nie pozornie.
Kwestia pogooglowania.