Zobacz pełną wersję : Wybór pełnej klatki D800, D700 a może konkurencja...
Cześć,
myślę, że z takim "problemem" jak mój boryka się więcej osób. Mianowicie, od dłuższego czasu bardzo chciałem zmienić aparat na pełną klatkę. Czekałem na następcę D700. Lada dzień wychodzi D800. I tu pojawiają się wątpliwości.
Jestem amatorem, bardzo dużo wyjeżdżam i podczas wyjazdów robię dużo zdjęć. Poza tym fotografuję sporty walki.
D700 spełnia moje oczekiwania tzn. mogę nim robić fotografię sportową, dobrze będzie się także sprawował przy słabym oświetleniu podczas wyjazdów. Ale... jest to 4 letni aparat, który kosztuje 7.500 zł... trochę drogo w porównaniu z D800 za ok. 10.000.
D800 wszystko świetnie, ale nie wiem czy jak sobie będzie radzić z fotografią sportów walki przy takim fps. Poza tym boję się rozmiaru plików.
Pojawia się też konkurencja z C. Aparat, który jak się wydaje ma wszystko to co miało D700 i niby spełnia moje wymagania, ale niestety nie jest to Nikon:)
Obecnie mam DX, więc bez względu na wybór body, czeka mnie zmiana szkieł.
Co do kwestii finansowych, ze sprzedaży obecnego sprzętu kupię szkła i dołożę do body.
Mówiąc wprost, nie wiem na co się zdecydować, fotografia podróżnicza i sportowa, który z aparatów pełnoklatkowych wybrać...? Doradźcie proszę.
Będziesz zmieniał body i szkła, więc ewentualna zmiana systemu nie powinna być problemowa. Na Twoim miejscu, poczekałbym na pierwsze testy nowej 5tki Canona i wtedy podjął decyzję.
Drugie, bardzo rozsądne rozwiązanie to poszukanie i kupienie za dobre pieniądze mało używanej D700tki (powinieneś się zmieścić w 6-6,5 tys. zł.), która do Twoich zastosowań będzie bardzo dobrym wyborem. Zostanie Ci dużo więcej środków do wydania na obiektywy, co również, będzie bardzo dobrym posunięciem.