Zobacz pełną wersję : Tryby P,S, A, M i GUIDE?
Witam, jako, że jestem kompletnym amatorem, aparat też mam od niedawna to mam do was pytanie, pewnie niektórych z was to rozśmieszy ale cóż...
Kompletnie nie wiem o co chodzi w tych trybach (P,S, A, M i GUIDE), niektóre "podobno" służą do kontroli czasu otwarcia migawki, przysłony itp. , ale kiedy ich używać? Coś tam próbowałem, ćwiczyłem ale na próżno zdjęcia nieraz są za ciemne, niektóre są za jasne :P Coś tam czytałem w instrukcji obsługi co i jak, ale może ktoś mi tutaj wytłumaczy to tak "na chłopski rozum" ? Z ISO chyba bym sobie poradził bo wysokie służy chyba do zdjęć w kiepskich warunkach oświetleniowych taa?
I tak tego na pewno w 100% nie opanuję, więc od razu zapytam jakiego trybu używać do robienia zdjęć zwierząt w ruchu (sport)?
PS. jeżeli temat będzie nie w tym dziale to z góry przepraszam! Za wszystkie odpowiedzi dziękuję z góry!
wasilewk
07-03-2012, 15:00
Za wszystkie odpowiedzi dziękuję z góry!
A powiedz co już na ten temat przeczytałeś, to łatwiej będzie pomóc...
wiem, już gdzie się przestawia są takie pokrętła i guziczek :) hehe
Art Erie
07-03-2012, 15:17
wiem, już gdzie się przestawia są takie pokrętła i guziczek :) hehe
Masz jakąś mocno okrojoną wersję instrukcji obsługi :)
Przeczytaj tutaj http://www.fotoporadnik.pl/tryby-pasm.html; możesz się ograniczczyć do SAM ( w artykule są nieco inne oznaczenia , w Nikonie odpowiednio: Av=A; Tv=S i M to oczywicie M ).
Przetestuj to z aparatem, a w razie niejasności zadawaj pytania ;)
darkmajin
07-03-2012, 15:17
Coś tam czytałem w instrukcji obsługi co i jak,
poczytaj jeszcze coś, a później coś więcej tam przecież jest wszystko opisane :>
P - program aparat dobiera przysłone i czas
A - aparture priority wybierasz przyłone aparat czas
S - shutter priority wybierasz czas aparat przysłone
M - manual wybierasz sam czas i przysłone
guide nie znam pewnie jakiś tryb auto z d3100 czy innego ustrojstwa z tutorialami w każdym możliwym miejscu