PDA

Zobacz pełną wersję : Blenda do amatorskich zastosowań

hadwao
06-03-2012, 14:06
Witam,

przymierzam się do zakupu blendy. Z mojego ogólnego rozeznania wynika, że najlepiej kupić blendę 5w1 składaną. I to w zasadzie tyle.
Nigdy nie wykorzystywałem tego typu akcesoriów, więc nie wiem jaką wybrać:
- kształt okrągła czy prostokątna
- rozmiar
- jaka marka (tania i dobra ;p)
- na coś jeszcze warto zwrócić uwagę?

Blendę będę wykorzystywał do zdjęć głównie w domu - odbicie światła padającego z okna. Doświetlenie głownie twarzy oraz ewentualnie całego niemowlaka. Docelowo zamierzam również kupić lampę i odbijać światło lampy przy okazji robienia zdjęć produktowych i ogólnie zabaw foto.

W plenerze nie wiem czy będę używał, ale załóżmy, że jak docenię zalety to w plener również będę zabierał ;-)

Będę wdzięczny za sugestie.

PS. Ogólnie jestem amatorem i na razie raczej odkładam na szkiełka więc szukam czegoś naprawdę taniego. Blenda za 200zł raczej mnie nie interesuje - szukam (o ile to możliwe) czegoś za 50-70zł.

tomtytus
06-03-2012, 17:09
Moim zdaniem za mocno komplikujesz sobie bardzo prostą sprawę.

Kup największą w podanym przez Ciebie przedziale cenowym i na pewno będziesz zadowolony :)

ziever
06-03-2012, 17:32
Srebrna i dyfuzor - jak największe. Zobacz czy taniej Tobie kupować 5 w 1 czy oddzielnie. Jak za 50 zł to może lepiej folia spożywcza i prześcieradło/fizelina?

hadwao
06-03-2012, 18:27
No właśnie pytanie co oznacza jak największą - myślę o okrągłej 110cm - jeden stelaż z przypinanymi pokrowcami. Mógłbym brać coś większego, ale pytanie czy będzie to wygodne do stosowania na zewnątrz (zakładam brak pomocnika w plenerze). Nie wiem czy 110cm to wystarczający rozmiar na początek zabawy, czy myśleć o czymś zdecydowanie większym.