Zobacz pełną wersję : D60 + SB-600 wyzwalana na odleglosc?
Czesc!
Czytalem, ogladalem, robilem research...Nikt mi nigdy nie odpowiedzial wprost, ani mi sie nie udalo tego zrobic.
Zaznaczam ze jestem "zaawansowanym amatorem" ;-) wiec prosze o niewyzywanie mnie fachowymi okresleniami i prosze mi wybaczyc jakiekolwiek bledy w nazewnictwie.
Wiec jak to jest? Mozna uzyc SB-600 z D60 aby lampa odpalila bezprzewodowo za pomoca wbudowanej w D60 lampy?
Prosze o pomoc i ewentualne wytlumaczenie tego tematu. Zaznaczam ze nie planuje zakupu/zmiany mojego sprzetu na inny/lepszy w najblizszym okresie.
Dzieki!
Art Erie
02-03-2012, 21:51
Tak. "Nikon D60 obsługuje system kreatywnego oświetlenia (CLS, Creative Lighting System) wraz z następującymi lampami:
SB-400,
SB-600,
SB-800,
SB-R200 (lampa bezprzewodowa)." (http://www.optyczne.pl/78.3-Test_aparatu-Nikon_D60_U%C5%BCytkowanie.html).
Jednak taka komunikacja ma pewne ograniczenia.
Witam.
Na wstępie pragnę przypomnieć, że lampa wbudowana w D60 nie obsługuje trybu sterownika błysku. Tak więc żeby odpalić lampę zdalnie trzeba trochę pokombinować jednocześnie zdając sobie sprawę z pewnych ograniczeń.
Często używam D60 z SB-900. Jeżeli dla uzyskania właściwego kąta oświetlenia muszę lampę zdjąć z sanek, to przeważnie podłączam ją kablem SC-28. Wtedy działa pełna automatyka, bo dla aparatu wspomniany kabel jest niejako „przeźroczysty”. Gdy lampa musi być jednak wyzwalana na odległość, to ustawiam ją w tryb fotoceli (nie wiem czy w SB-600 ta funkcja jest dostępna), a na D60 przestawiam lampę w tryb M, najczęściej na niską moc (1/32). To spokojnie wystarcza do wyzwolenia lampy. Czasami przed lampę wbudowaną wstawiam odbłyśnik z folii aluminiowej, aby nią nie świecić bezpośrednio na fotografowany obiekt.
Niezależnie od wszystkiego można też kupić dodatkowy wyzwalacz radiowy lub też podczerwony, pewnie raczej z jakiejś alternatywnej firmy, bo SU-800 jest chyba dosyć drogi.
Pozdrawiam.
Art Erie
02-03-2012, 22:49
Witam.