Zobacz pełną wersję : jaki obiektyw do Nikona d5000
ciach team
29-02-2012, 14:52
witam jestem pół początkujący i potrzebuję rady, pstrykam na tele sigma 18-200, jednak chciałbym się teraz przerzucić na zdjęcia portretowe.Zastanawiam się jaki obiektyw pasuje najlepiej do Nikona d5000?odnośnie budżetu to tak średniej klasy, za dużo nie chciałbym wydawać ogólnie tanio a solidnie dzięki z góry za pomoc w doborze.
polecam sigme 50-150 2,8 ale nowej już nie dostaniesz
Nikkor AF-S 85 f1,8 to nowość chyba jest już w sprzedaży.
chyba że coś w manualnego.
Jeśli ma być tanio, to wybór jest oczywisty - Nikon AF 50 1.8 , a jeszcze taniej bardzo podobnej konstrukcji optycznej manualny Nikon 50 1.8 z serii E. Przy manualu oczywiście ostrość i parametry ekspozycji ustawiamy ręcznie.
Jeśli ma być tanio, to wybór jest oczywisty: Nikon 35/1.8 DX. Jeśli z jakiegokolwiek powodu uznasz, że ogniskowa 35 mm to dla Ciebie za szeroko, kup 50/1.8G lub 50/1.4G lub 85/1.8G. Wszystkie one są relatywnie tanie, wszystkie są świetne, wszystkie pasują do D5000.
(EDIT - oczywiście, jak sobie rozszerzysz wybór o szkła, z którymi nie ma AF w Twoim body, to wybór masz większy, ale niczego nie zmieniający)
Każą z tych ogniskowych masz w swoim zoomie, więc właściwie nie musisz nic nowego kupować, wbrew temu, co Ci będą wciskać "marketingowcy".
A jak już musisz, a nie wiesz, jaką ogniskową wybrać, ustaw sobie swojego zooma na jedną z nich i porób zdjęcia przez cały dzień. Następnego dnia - kolejna ogniskowa. I tak dalej. Potem będziesz wiedział, co lubisz, i to właśnie kup.
Nie daj się wkręcić w dyskusje, która z tych ogniskowych jest "lepsza" do portretu (ja np. używam ich wszystkich, w zależności od potrzeby w danej chwili, albo humoru). Każdy ma swoje zdanie. Wyrób sobie swoje własne, najlepiej na tym wyjdziesz (także finansowo) :-)