Zobacz pełną wersję : Makro z Helios 44M-4 + pierścienie + adapter Nikon->M42
Mistrzu4
27-02-2012, 04:11
Witam!
Chciałbym zacząć przygodę z makro, z tego co wyczytałem na forum, najlepiej kupić obiektyw Helios 44M-4 58mm F2.0 plus do tego Adapter Nikon na M42 plus jakieś pierścienie. I tutaj mam pytanie, w jakie pierścienie się zaopatrzyć dokładnie i czy muszą one mieć jakieś dodatkowe mocowanie do obiektywu. Nie znam się na tejże dziedzinie więc pytam.
Pozdrawiam!
Najtaniej: http://allegro.pl/obiektyw-macro-do-nikon-najtaniej-i2163501823.html lub więcej http://allegro.pl/listing.php/search?string=pier%C5%9Bcienie+nikon&category=8845&order=p
Witam!
Chciałbym zacząć przygodę z makro, z tego co wyczytałem na forum, najlepiej kupić obiektyw Helios 44M-4 58mm F2.0 plus do tego Adapter Nikon na M42 plus jakieś pierścienie. I tutaj mam pytanie, w jakie pierścienie się zaopatrzyć dokładnie i czy muszą one mieć jakieś dodatkowe mocowanie do obiektywu. Nie znam się na tejże dziedzinie więc pytam.
Pozdrawiam!
Będzie Ci ciężko jak się nie znasz, m42 to nie jest jakiś miód cud. IMHO nie warto w to iść w tej sytuacji. Może to mieć sens, jak ktoś to ma (i ma obycie z fotografią). Systemowe stare szkła na bagnet zaczynają się od 200-300zł.
PS. A porada jest .... warta, lepszy jest model 44-2, zapytaj się doradców dlaczego.
Mistrzu4
27-02-2012, 15:28
Poszperałem trochę na google i znalazłem temat: Różnica między Helios 44M-4 a 44M-7 (https://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/browse_thread/thread/3fe59ab7e21811fd/c7cbf5101da2ae21?lnk=st&q=%2844m-4+OR+44m4%29&rnum=4&hl=pl&pli=1) gdzie piszą:
> Czym różnia się od siebie obiektywy heliosa na przykład 44M-4 od 44M-7
> lub 44M-6 ? Chcę kupić żeby załączyć go do Konica Minolta Z5 odwrotnie.
Im wyższy numer tym lepsze szkła i troszkę gorsza mechanika (raczej
bardziej uproszczona).
Ale do makro i na doczepkę to ta jakość aż tak bardzo nie będzie miała
znaczenia.
Więc jaka jest prawda?
draco1234
27-02-2012, 16:11