PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon AF-S DX 35 mm f/1.8G czy Nikon AF-S 50mm/1.8G do D 5100

mała 86
24-02-2012, 17:57
witam.mam nikona D5100.Do niego używam obecnie szkła 18-105 VR.Chcem zacząć bawić się głębią ostrości.Który z tych szkieł byście mi polecili do tego body?Chcem zacząć robić portrety a także zdjęcia w których ustawiam ostrość na dany elemen np. na napis 2,0 Dohc na silniku a tło ma wtedy małą GO.

Nikon AF-S DX 35 mm f/1.8G czy Nikon AF-S 50mm f/1.8G

a może f/1.4G

jestem amatorką.Dopiero się zaczynam uczyć.Zdjęcia robie od dawna ale teraz wziełam się za siebie i chcem wszystko ogarnąć.Napewno troszkę już liznełam jakiejś wiedzy ale mam jeszcze pytanko.Czy ta 50tka o której pisałam wyżej będzie grała z moim body.boję się że wydam kase i z tym szkłem nie wykorzystam wszystkich możliwości body.Czy będzie działać autofokus??Wiem że w body nie ma stabilizacji i w tej 50tce też.czy nie będzie poruszeń jak bedę robić zdjęcia z ręki?? pomocy

stasio88
24-02-2012, 18:05
Jeśli chcesz robić portrety to lepsza będzie 50 i będzie działać autofocus. Poza tym obiektywem który posiadasz też dasz radę bawić się głębią ostrości. Chyba jednak za mało wiedzy liznęłaś:) Trzeba lizać dużo więcej:)

KamilM
24-02-2012, 18:08
Jeśli portrety, to sugerowałbym 50/1,8 G. Obiektywy z literką "G" będą działały z Twoim body, bo mają one silnik AF.

Pamiętaj, że stabilizacja nie zatrzyma ruchu, i to że ona jest nie oznacza z miejsca, że wszystkie wykonane zdjęcia będą nieruszone. W przypadku wymienionych obiektywów może się zdarzyć, że niektóre zdjęcia nie wyjdą ostre. Osobiście robię po 2 takie same ujęcia i później oglądam i sprawdzam na komputerze.

mała 86
24-02-2012, 18:10
Nie aż tak mało.Wiem że tym obiektywem mogę bawić się Go ale chciałabym się rozwijać.Spróbować czegoś nowego a zakup obiektywu z przysłoną 1,8 lub 1,4 to chyba nie grzech :).słyszałam że naprawdę warto.a bez Vra dam rady pracować ?czy będzie potrzebny statyw??

haradrimm
24-02-2012, 18:11