PDA

Zobacz pełną wersję : Ślub cywilny - które obiektywy przykręcić?

mosq
24-02-2012, 14:03
Witam wszystkich a szczególnie osoby obeznane w fotografowaniu ślubów.
A więc tak, poproszono mnie o zrobienie kilku zdjęć na ślubie cywilnym 30 marca br... Zgodziłem się bo ślub ma być kameralny - niskobudżetowy, poza tym znam przyszłą panią młodą i dlatego chciałbym zrobić im prezent na nowej drodze życia:). Jest jeden problem, nie jestem typowym fotografem okolicznościowym, bardziej zajmuję się krajobrazem niż ludźmi.

Moja szklarnia nie rozpieszcza do końca, ale z drugiej strony też nie jest źle (sprzęt widoczny w stopce). Oprócz D300s będę miał drugą puszkę (D80) - dla wygody, żeby nie zmieniać obiektywów w czasie ceremonii. Na jednym chciałbym mieć wkręcone coś szerszego, jak np: Sigme 10-20 + SB-900, w drugiej puszcze typowo portretowy obiektyw (jasny), w tej chwili w swojej szklarni posiadam Nikkora 50 1.4G, ale pod DX może być za wąsko jeśli chodzi o ceremonię w USC. Stąd moje pytanie: czy taka kombinacja jest dobra i czy nie lepiej zastanowić się nad zmianą tej 50-tki i ewentualnie dokupić Nikosia 35mm 1.8? Może sprzedać tą 50-tkę i kupić jakiś jasny zoom, który pokryje te ogniskowe?

Będę miał jeszcze w posiadaniu Tokinę 100mm 2,8 (którą będę chciał użyć do zrobienia makro obrączek). Troszkę czytałem na temat focenia w czasie ślubów cywilnych, wiem, że jest to szybka akcja, 10-15 minut i koniec, dlatego zależy mi na tym żeby ograniczyć żonglowaniem obiektywami.

Dlatego proszę o jakieś opinie osób siedzących w branży ślubnej o jakieś wskazówki; które obiektywy podpiąć z tego co posiadam, albo co dokupić w rozsądnej cenie (budżet na kupno N35 1.8 jeszcze by się znalazł) lub czy warto sprzedawać N50 1.4 w zamian za coś bardziej uniwersalnego?

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie:)

Art Erie
24-02-2012, 14:08
Zorientuj się jakie światło mają w USC; pewnie halogeny + "energooszczędne".

mosq
24-02-2012, 14:17