Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Delikatność lustrzanki czyli ostrożnie jak z jajkiem?!

kmark
18-02-2012, 09:47
Witam - jestem turystą rowerowym. Gdy padł mój aparat - zachciałem zakupić coś lepszego by mieć większe możliwości utrwalania swoich wojaży. Trafiło na nikona d3100.

1) Czy dobrze zrobiłem kupując lustrzankę do takiej turystyki ?
2) Czy lustrzanki nikona są aparatami bardzo delikatnymi ?
3) Jakie macie doświadczenia "lustrzankowo" - turystyczne?

p.s. pewnie dostanie mi się od nikoniarzy ale jestem początkujący, czytający instrukcje obsługi oraz to ciekawe forum

shaolin
18-02-2012, 09:57
Poki nie przydzwonisz aparatem o glebe robiac otb (over the bar czyt. salto przez kiere) albo spadajac ze skarpy to raczej nic nie powinno sie stac. Zwykle srodki ostroznosci w stylu - robienie zdjec podczas postoju, wozenie w plecaku foto (najlepiej jakims dedykowanym do turystyki). Mozna tez zrobic podwojne zabezpieczenie czyli aparat w torbie tylko na korpus+jeden obiektyw i dopiero w plecaku (tu juz mozna wozic w jakimkolwiek turystycznym) i powinienes dac rade. Podczas jazdy polecam skupic sie na prowadzeniu ;)

Jezeli natomiast chcesz robic filmy z przejazdow albo timelapsy (zdjecia poklatkowe) to lepszym wyborem bylby dedykowany sprzet do sportow w stylu GoPro HD albo Contour HD albo inna kamerka w tym guscie.

Mozesz przerzucic sie do watku o rowerach - tam Ci najszybciej pomoga ;) -> http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=140181

zdyboo
18-02-2012, 10:30
Ojtamojtam. :)
Lustrzanki są dosyć wytrzymałe i dosyć ciężkie. Ja cały sprzęt foto na rowerze wożę w sakwie bocznej przypiętej do bagażnika. Nie jeżdżę tylko po asfalcie, jak do tej pory nic się nie stało, a już raz tak wpadłem do wody, że sakwa przez dobre kilkadziesiąt sekund była pod wodą. Na szczęście nie puściła tyle wody, żeby zalało aparat.