Zobacz pełną wersję : D40, D50, D60, D70 - co wybrać?
Witam,
jestem grafikiem komputerowym i potrzebuje dosyć szybko jakiejś "puchy". Nie byłem, nie jestem i nigdy [prawdopodobnie] nie będę fotografem - nie zamierzam sie zbytnio rozwijać w tym kierunku, jak już to zapewne amatorsko.
Po co mi lustrzanka: chciałbym mieć możliwość od czasu do czasu zrobienia sobie serii HDRI w jakiejś "normalnej" jakości. Czasem może potrzebowałbym jakiejś tekstury. Tak czy siak materiały te nie będą wykorzystywane komercyjnie, więc też nie mam cisnienia na nie wiadomo jaki sprzęt.
Na aparacik maksymalnie chciałbym przeznaczać 1000 zł [ale wolałbym się zmieścić w niższej kwocie o ile to możliwe].
Koledzy po fachu doradzali D70, pewien kolega ma D40 i z tego co widzialem do HDR'ek spisuje się całkiem całkiem.
Problem polega na tym, że na aledrogo praktycznie od d40 aż do d70 panują bardzo podobne ceny - i sam nie wiem co wybrać. Czytałem już trochę na temat ww. aparatów i chyba pasowałby mi D40 - na alledrogo mam możliwość kupienia takiego sprzętu za 900 zł z przebiegiem 15k pstryknięć. Migawka powinna jeszcze trochę wytrzymać.
Bardzo proszę o pomoc w wybraniu optymalnej oferty.
mariaczi666
26-01-2012, 14:25
D50, D70s są godne uwagi, reszta z wymienionych - nie wiem. Zaraz pewnie odpisze ktoś kto używa. A co z obiektywem? Masz 1000zł na samą puszkę czy puszka + szkło? Bo to różnica :)
stachmuszel
26-01-2012, 14:28
To zależy co Ci jest potrzebne, jakie masz szkła etc.
D40 i D60 nie mają śrubokręta, więc szkła tylko z AFS, nie mają też CLS. D50 ma śrubokręt, nie ma CLS, ale robi najładniejsze JPG z tych korpusów. D70 ma CLS, śrubokręt, ale raczej stworzony jest do RAW. JPG są takie sobie.
D40, D50 i D70 to ta sama matryca 6MPix. D60 to matryca 10 MPix, taka jak w D80/D3000.
Jeśli jesteś początkującym amatorem to IMHO D50 będzie najlepszym wyborem.
Pozdr.
puszka + szkło - wiem, 1k to śmiech na sali, ale aparatu będę używał raz na ruski rok.
edit: do jakiego przebiegu kupować nikona?