PDA

Zobacz pełną wersję : Eizo 2233w, photoshop i kolorystyka

fashioncorner
24-01-2012, 02:03
Najpierw serdecznie witam wszystkich tutaj!
Trafiłem na to forum szukając pomocy i widzę, że penie się uda. Muszę jednak zaznaczyć, że dotychczas jakoś obrabiałem zdjęcia (samouk od photoshopa) chociaż od strony technicznej zagadnień raczej jestem laikiem, więc trzeba mi wytłumaczyć jak "krowie przy rowie".
Przygotowuję dla żony zdjęcia ciuchów do sklepu internetowego. Zależy mi więc na tym, żeby osoba przeglądająca stronę zapoznała się z wierną kolorystyką sfotografowanych przedmiotów. Kupiłem więc Eizo 2233w + easy pic. Stworzyłem dwa profile do zdjęć /jaśniejszy i ciemniejszy/ oraz profil do przeglądania stron. Na monitorze wszystko pięknie gra, chociaż widać, że stare obrobione zdjęcia są zbyt ciemne.
Zdjęcia zrobione w dużych RAW-ach wstępnie przygotowane są w DPP. Po dalszej obróbce w PS widzę je takimi, jakie chcę widzieć, ale na innych monitorach jest już gorzej. Zdarzyło się też dzisiaj, że niebieski kolor dobrze wyglądał w PS ale TYLKO w PS. Po wrzuceniu na stronę kolory były inne, podgląd zapisanych zdjęć też odbiegał od tych widocznych w photoshopie. Na innych monitorach było tak sobie. Wpadłem więc na to, że trzeba ustawić profil do RGB i ustawiłem ten od Eizo. Na nim się poprawiło ale na innych komputerach jest po prostu źle.
Jak wspominałem zależy mi na tym, żeby klient widział u siebie chociaż w miarę oddaną kolorystykę no i, żebym ja widział przy obrabianiu to, co klient zobaczy u siebie (oczywiście jeśli ma poprawnie ustawiony monitor).

Co mam zrobić?

pozdrawiam
Jacek

Kyle
24-01-2012, 08:35
Większość ludzi nie ma zarządzania barwą w swoich przeglądarkach (albo nie działa prawidłowo, bo wszystko jest źle ustawione). Prawdopodobnie wystarczy obciąć przestrzeń barw do sRGB przy zapisywaniu gotowego zdjęcia.

wel
24-01-2012, 09:21
Ciężki temat i raczej nie do przeskoczenia.