Zobacz pełną wersję : Zmiana z D200 na D5100 tylko ze względu na matrycę ?
Witam
Posiadam D200 . Nie mam nic do zarzucenia , dla mnie puszka dobra na 101% , ale...
No właśnie chodzi mi o szumy na matrycy... Przeczytałem dziesiatki wątków że wcale nie jest tak źle, że ludzie bagatelizują o szumach w D200 itp. Tylko, że ja osobiście nie lubię za bardzo kombinować, oraz obrabiać zdjęć, wyciskac z rawów 7 poty, zeby trochę ukryć szumy... Chciałbym iść na łatwiznę i np spokojnie móc sobie cykać na iso 1600 i wyżej bez późniejszej konieczności odszumiania i takich tam cudów..
Zapewnę zostanę zjedzony przez znawców i profesjonalistów...
Jestem tylko amatorem i mam ciemne szkła, chciałbym móc spokojnie pocykać przy gorszych warunkach pogodowych...
A może D300 ?
w d5100 napewno nie będe miał takiej budowy korpusu jak w D200 , oraz brakować mi będzie "grzybka" i wielu przełaczników na body, co bardzo cenię w D200.
To D300 to dobry kierunek.
Fakt, nowsze matryce mniej szumią, ale bez przesady. Przy dużym powiększeniu i wysokim ISO i tak widać plamki szumu.
D5100 to mimo wszystko półka w dół ;)
Nie chciałbym się cofać na tej drabinie... ciągnie mnie do D300
Michaelius
22-01-2012, 15:02
Jak ci sie nie spieszy to poczekaj na ewentualne D400. Predzej czy pozniej jakis nastepca D300 wyjsc musi.
przy czym zapewne będzie drogi ,a a ja jestem tylko amatorem, cykam rodzinnie i nie stać mnie specjalnie na body za 4 czy 5 tys...
Emhyrion
22-01-2012, 17:23
Przesiadka z D200 na D5100 czy na D90 to będzie jednak krok wstecz. Owszem - jakość zdjęć, zwłaszcza tych robionych na wysokim ISO będzie zauważalnie lepsza. Ale komfort pracy jednak ucierpi, wymienione wyżej konstrukcje nie mają takich możliwości szybkiej zmiany ekspozycji czy innych rzeczy które składają się na "jakość zdjęcia".
Jeśli D200 przestaje Ci się podobać a drukarka pieniędzy właśnie Ci się zepsuła - masz właściwie dwa wyjścia. Jedno nazywa się D7000, drugie nazywa się D300s. Przy czym: