Zobacz pełną wersję : Pre-ai do ai - konwerter?
Luka Gdynia
13-01-2012, 16:25
Dzień dobry,
zakupiłem piękne szkiełko nikkor 135mm 2.8 Niestety Pre Ai..
Mam d90, nie chcąc go uszkodzić według informacji z forum i googli.. trzeba piłować.. a ja nie mam dużego doświadczenia w "grzebaniu" w optyce..
Czy istnieje swoista przejściówka z pre-ai na ai?
pozdrawiam
Łukasz
Luka Gdynia
13-01-2012, 17:53
2) czy jest możliwość podmiany tej części obiektywu na "zwykłą"wersję ai/s odkręconą z innego??
Napisz do kolegi @marcin_G (http://forum.nikoniarze.pl/member.php?u=2694) na pewno pomoże :)
Mi pomagał w przeróbce "naleśnika" 45/2.8 z pre-Ai na Ai.
Do D90 nic nie trzeba piłować. Ten aparat nie ma dźwigni Ai wokół bagnetu. D90 i tak nie mierzy światła z manualami, zatem wystarczy zapiąć szkło i korzystać.
Pierścień przysłony umożliwiający konwersję do Ai, był dostępny... kiedyś. Obecnie może być to spory problem i się je piłuje.
A nie, jednak trzeba piłować. Dawnom cyfry nie używał i zapomniałem o tym, że w D90 jest jeszcze dźwigienka od maksymalnej przysłony. Przepraszam.
A jak już piłować, to porządnie i od góry i od dołu.
Niekoniecznie trzeba piłować, tą dźwigienkę od maksymalnej przysłony może, ale nie musi zahaczyć pierścień przysłony.
Może zahaczyć a może się minąć. A jak się minie to już nie pamiętam, czy aparat przymyka przysłonę, na otwartej działa... :-)
marcin_G
16-01-2012, 23:29
...ale obiektyw zmodyfikowany pasuje wszędzie: do analogowego Nikkormata, F i F2 i cyfrowego D40~D4. Po modyfikacji obiektyw jest po prostu uniwersalniejszy....
Luka, a którą wesję kupiłeś: Nikkor-Q, Nikkor-Q.C czy Nikkor z gumowanym pierścieniem ostrości?
Niekoniecznie trzeba piłować, tą dźwigienkę od maksymalnej przysłony może, ale nie musi zahaczyć pierścień przysłony.
Może zahaczyć a może się minąć. A jak się minie to już nie pamiętam, czy aparat przymyka przysłonę, na otwartej działa... :-)
Trochę się pobawię w górnika i odkopię temat.