PDA

Zobacz pełną wersję : serwer NAS do 2000zł / Qnap vs Synology / 16mb vs 512mb pamięci flash?

Anar
05-01-2012, 13:19
Witam,

początkowo miałem 1000zł odłożone na NAS,
niestety nic w tej cenie polecanego nie ma z portem e-SATA

laptop i stacjonarny komputer posiadają już stare usb 2.0 + 1/2 e-SATA dlatego tak się przy tym upieram..

konkrety:

- NAS ma służyć głównie jako RAID 1 do backup'ów przy czym ma służyć głównie jako sejf ważnych dla mnie plików,
- Wi-Fi raczej nie będzie wykorzystywane a tylko po kablu e-sata
- dostępność przez internet też raczej odpadnie z uwagi na potencjalną utratę bezpieczeństwa
- kamery IP też jakoś mnie nie interesują
- torrenty także nie wzbudzają we mnie zainteresowania

! liczyć się ma szybkość (czasami używanie go do pracy w czasie rzeczywistym w programach Adobe Photoshop i Adobe After Effects)
! bezpieczeństwo (brak skoków napięcia w obudowie i utraty żywotności dysków)
! łatwość w obsłudze (nie jestem programistą więc chciałbym w miarę szybko ustawić RAID 1 i zaplanować backupy z 2 komputerów przykładowo raz na tydzień)

posiadam:

2 x 2TB Western Digital Black (WD2002FAEX)

proszę o konkretne odpowiedzi dlaczego ten a nie ten:

Synology DS212+ / 1538,- / 36 mies. gwarancja
QNAP TS-219PII / 1623,- / 36 mies. gwarancja
QNAP TS-239 PRO II+ / 1850,- / 24 mies. gwarancja

--

osobiście przemawiają za mną 2 pierwsze propozycje z uwagi na wydłużony okres gwarancji o 50% (dopłata 103zł wliczona w cenę już powyżej)
śledząc nasze forum jak też zagraniczne (m.in. whirlpool) niektóre osoby polecają qnap'a w sporach qnap vs synology z uwagi na lepszy firmare,
procesory oba mają podobne, ram ten sam,

QNAP 239 ponadto posiada 512mb Flash (przeciwnicy tylko po 16mb) nie mam pojęcia za co odpowiada on w serwerach NAS?

czekam na odpowiedzi i być może porady jeśli znacie coś do moich potrzeb tańszego?
Iomega odpada z uwagi na brak sprzedaży bez dysków,
to samo Netgear mnie nie zachwycił brakiem e-sata.

Adrian.

Tom01
05-01-2012, 14:32