PDA

Zobacz pełną wersję : Dwa pytania w sprawie D70s

ravajas
22-02-2007, 23:44
Witam, jestem tu nowy, więc przedstawię sie.
Nazywam się Rafał Borowski, jestem fotografem z Lublina. Fotografuję od około 8 lat, jestem wierny nikonowi odkąd posiadłem swoją pierwszą lustrzankę (wczesniej fotografowałem na pożyczanych nikonach, bo miałem własnego zenita, prakticę i feda 5b).
Obecnie posiadam D70s.

Mam dwa pytania. Pierwsze dotyczy oprogramowania: czy ktoś z Was dysponuje jakąs aktualizacją oprogramowania do tego modelu?

Pytanie drugie - trudniejsze:
jak ustawiac balans bieli w trybie PRE dla błysku z dwóch lamp zewnętrznych (mini studio)? Czy ktoś z Was robi takie pomiary z sukcesem?

pozdrawia:
Rafał Borowski

aTomek
22-02-2007, 23:52
...Pierwsze dotyczy oprogramowania: czy ktoś z Was dysponuje jakąs aktualizacją oprogramowania do tego modelu?...

Też Cię witam.
Ja nawet nie myślałem o zmianie oprogramowania a też mam D70s.
Wymiana była przydatna w D70 ale w "s"-ce jak dla mnie nie ma potrzeby takiej zmiany. Wyznaję zasadę aby nie ruszać tego, co dobrze działa...

pawl_s
23-02-2007, 09:14
Mam dwa pytania. Pierwsze dotyczy oprogramowania: czy ktoś z Was dysponuje jakąs aktualizacją oprogramowania do tego modelu?

Aie ma aktualizacji do d70s.

ravajas
23-02-2007, 16:13
no własnie... już teraz wiem

a czy ktoś może mi pomóc w przypadku mojego drugiego problemu?
Czy ktoś z Was robił balans bieli PRE dla zdjęć, które będą wykonywane przy uzyciu dwóch zewnętrznych lamp z parasolkami. Jak to zrobić?

pozdrawiam
Rafał Borowski

Norbs
23-02-2007, 17:14
Rób w NEF i po kłopocie.

ravajas
23-02-2007, 17:56
czy to jest jedyne wyjście?
dodam, ze robienie NEFów jest niemożliwe ze wzgledów ilościowych (zajmuję się fotografią dla dzieci i zazwyczaj mam do wykonania bardzo dużo zdjęć podczas jednej sesji - musiałbym miec przy sobie kilka kart) jak i czasowych (późniejsza obróbka - w jeden dzień muszę obrobić nierzadko około 800 - 1000 zdjęć).