PDA

Zobacz pełną wersję : koreks jobo 1520 dla jednego filmu??



maciej1234
22-02-2007, 01:12
Witam , jestem nowicjuszem, nie wiem czy moge w koreksie na dwa negatywy kąpać tylko jeden a jesli tak to jak duzo chemii potrzeba i w jaki sposob obracac koreksem (jesli trzeba jakos inaczej)??? pomozcie

bombel
22-02-2007, 04:31
Z gigantycznie zamierzchłych czasów, kiedy używałem koreksu pamiętam, że oczywiście można kąpać 1 film w koreksie przeznaczonym na dwa filmy (taki miałem i chyba jeszcze nadal gdzieś mam). Roztworów nalewałem tam trochę więcej niż połowę, i wołało się, czy utrwalało normalnie. Acha, na płukaniu nie oszczędzałem, szło więcej niż połowa. :)

Nie wiem, czy nie zabrzmi to jak ponury dowcip, ale oczywiście film nawijasz na tą spiralę bliższą dna. :)

Jeśłi idzie o obracanie, to tak jak normalnie, 'pod prąd spirali'.

ArtX
22-02-2007, 06:06
ja zawsze do jednego filmu dawalem troche wiecej niz polowe i bylo ok :) reszta jak wyzej :)

donkiszot
22-02-2007, 09:24
dzien dobry

rady dla poczatkujacego:

1. "szukaj"
2. dzial pt. "zakladka dla poczatkujacego"
3. nalac wody do otwartego koreksu (oczywiscie bez filmu. tym bardziej bez filmu jeszcze nie wywyolanego i nie utrwalonego) i sprawdzic empirycznie ile potrzeba cieczy do calkowitego "zalania" szpuli na jeden film (w zaleznosci czy maly czy sredni format)
4. np. na koreksach typu tank jest od spodu tabela, w ktorej jest wszystko rozpisane. ile cieczy do potrzeb (niestety nie wiem czy jest takowa na twoim koreksie)

milego wolania

maciej1234
22-02-2007, 14:09
Dzieki za podpowiedzi, szukałem w starych postach ale nic o tym nie było..pozdr

Jacek_Z
22-02-2007, 14:17
koreksy jobo sa inne niż krokusa
nie kojarze tego numeru 1520 - ale jobo jest do wywoływania w poziomie i w maszynie, a maszyna obraca koreks w obie strony. Na koreksach jobo naklejona jest tabela ile trzeba do zalania filmów 120 a ile do zalania 135 czyli małego obrazka.