Zobacz pełną wersję : wskaźnik ekspozycji w d3100
- Witam - proszę o wytłumaczenie jak działa wskaźnik ekspozycji jeśli chcę robić zdjęcia z wbudowaną lampą? Jestem początkujący - w trybie M rozumiem już jak ustawiać wskaźnik ekspozycji w świetle zastanym - ale czy także należy ustawiać go na 0 (zero) jeśli chcę skorzystać z lampy?
Czy po otwarciu wbudowanej lampy system zaczyna inaczej przeliczać wskaźnik ekspozycji?
Pozdrawiam Marek
już dostałeś odpowiedź w sąsiednim wątku: http://forum.nikoniarze.pl/showpost.php?p=2647690&postcount=31
Dziękuję :-) jak w takim razie kontrolować wskaźnik ekspozycji chcąc skorzystać z lampy błyskowej? Czy wtedy ustawiać wartość ekspozycji na "-" minus wartości ujemne? Czy zupełnie nie zwraca się uwagi na wskaźnik wartości ekspozycji chcąc zrobić zdjęcie z lampą - a dopiero potem ocenia się czy wyszło dobrze?
hijax_pl
16-12-2011, 16:37
Zacznij od http://foto.jasiu.pl
Dziękuję :-) jak w takim razie kontrolować wskaźnik ekspozycji chcąc skorzystać z lampy błyskowej? Czy wtedy ustawiać wartość ekspozycji na "-" minus wartości ujemne? Czy zupełnie nie zwraca się uwagi na wskaźnik wartości ekspozycji chcąc zrobić zdjęcie z lampą - a dopiero potem ocenia się czy wyszło dobrze?
Dokładnie tak. Wskażnik ekspozycji nigdy nie uwzglednia błysku, więc się nim nie sugruj. Pisałem przeciez - on analizuje światło ciagłe, nie błysk.
Dzięki hijax_pl - strona fotojasiu jest naprawdę ciekawa :-)