Zobacz pełną wersję : Czy to body czy to szkło...mydło
Karolina Żuk
13-12-2011, 01:05
Witam wszystkich
Mam problem, nie mam pojęcia o co chodzi ale zaczęłam robić nieostre zdjęcia!!!!
Mam d700, nigdy nie miałam problemów ani z autofocusem ani ze szkłami (żadnych BF, FF)
Kupiłam 85mm 1.4 G i się zaczęło. Zauważyłam że mam duzo zdjęć nietrafionych z ostrością (wcześniej naprawdę mogłam na palcach jednej reki zliczyc nietrafione) Obwiniłam obiektyw, stwerdziłam że ma chyba BF. Zaczełam robic testy( nie znam się na tym wiec nie powiedziałabym zeby testy były jakies miarodajne) no i nie ostrzy...i nie mówie tu o całkiem otwartej przysłonie, tylko 2.8.
Zapiełam moje stare 85mm G i o dziwo tez duzzzoooo nieostrych, wczesniej miałam ostre juz przy 2.0. a teraz, co drugie kosz!
W body nic nie zmieniałam w ustawieniach utofocusa itp.
Najgorzej jest jak zaczynam przekadrowywac....ostrość zawsze ucieka mimo że mam blokade gdy migawka jest wcisnieta do połowy.
Pomózcie, nie wiem co robić, nie che oddawac do serwisu...nie mam pomysłu o co chodzi :(((((
Domyślam się, że bardziej doświadczeni Koledzy polecą Ci przedmuchanie czujników AF - to gdzieś pod lustrem po podniesieniu tegoż.
Najgorzej jest jak zaczynam przekadrowywac....ostrość zawsze ucieka mimo że mam blokade gdy migawka jest wcisnieta do połowy.
Tak z innej beczki...
...przekadrowanie przy 85/1.4 i głębi jaka to szkło ma na FX na 90% bedzie ci powodowało wyjechanie obiektu z GO... przy takich szkłach sie uzywa AF-C, bo twój delikatny ruch ciała (równowaga) i ostrosc leci w kosmos...
mówie na podstawie D700, S50/1.4, N85/1.8d
mateo912
13-12-2011, 01:30
Tak z innej beczki...
...przekadrowanie przy 85/1.4 i głębi jaka to szkło ma na FX na 90% bedzie ci powodowało wyjechanie obiektu z GO... przy takich szkłach sie uzywa AF-C, bo twój delikatny ruch ciała (równowaga) i ostrosc leci w kosmos...
Kwestia wyczucia, ja z Sy 85/1,4 i d700 na 1,4 korzystam ze środkowego i przekadruje na inny punkt i w 90% mam trafione ;)