Zobacz pełną wersję : Obiektyw uniwersalny - priorytet architektura i jej detal
Witam użytkowników forum.
Nabyłem ostatnio aparat Nikon d3000 z ob. 18-55 vr ... Myślę jednak o jakimś dobrym obiektywie do zdjęć architektury... szczerze to jestem laikiem w świecie lustrzanek..zatem liczę na wasze sugestie...
Jeśli piszę o architekturze i uniwersalnym obiektywie - to chodzi mi o obiektyw i do szerokich kątów ale i zoom do detali architektonicznych - możliwość np. wykonania zdjęcia malowidła umieszczonego na sklepieniu gotyckiego kościoła i w ogóle samego sklepienia.
No i na koniec najgorsze - to ma być bardzo budżetowe szkło ... bardzo budżetowe...
zatem szukam czegoś co w ogóle pozwoli mi zrobić ostre zdjęcia wnętrz - głównie sklepień (wnętrz) oraz fasad kościołów i kamienic z ich detalami (samych detali też -zoom), szerokie perspektywy muszą zejść na dalszy plan ....
darkmajin
09-12-2011, 11:32
kup statyw i 70-300vr
blackone
09-12-2011, 11:40
Cześć :)
Zacznę od końca - od ceny. Podaj widełki budżetu, gdyż 'tanie szkło' to pojęcie względne ;-)
Do architektury ogólnie rzecz ujmując najlepiej spisują się obiektywy z możliwością korekcji osi optycznej, dzięki czemu na zdjęciach wychodzą proste budynki (nie zakrzywione w centrum kadru). Jedyna wada tych obiektywów - cena.
Jeśli chodzi o obiektywy nie PC-E to wystarczy w miarę szeroki kąt, który posiadasz pod postacią 18-55. Nie jest to ideał, ale w tej półce cenowej nie znajdziesz nic lepszego.
Do detali przyda się tele i tutaj zgodzę się z darkmajin - 70-300 VR i statyw.
Pozdrawiam
Nie ma takiego obiektywu. Zamiast 18-55, który nie jest zły możesz użyć 18-105 lub 16-85. 18-200 już nie jest tak dobry.
Do szerokich ujęć Sigma 10-20/4-5.6 (stara). Do zbliżeń 70-300VR lub 55-300VR (tańszy, ale ma spore dystorsje).
Dzięki za szybką reakcję... muszę wam powiedzieć, że spodziewałem się takiej odpowiedzi... tym bardziej dzięki...
Cena budżetowa to dla mnie ok 900 zł nowy... używany dobrej klasy 600 zł..