PDA

Zobacz pełną wersję : Pokrętło ostrośći Nikkor 18-105

Malacz
07-12-2011, 13:15
Cześć,
jestem laikiem dlatego pytam.
Mam pytanie czy pokrętło ostrości w/w obiektywie w trybie automatycznym (czyli ostrość dobiera aparat) kręci się luźno i nie powinno się go używać i moje pytanie brzmi czy w tym trybie pierścień nie powinien się blokować?
Drugie pytanie jak już wybiorę manualne dopieranie ostrości to pokrętło ma jakiś zakres przekręcania bo u mnie można w lewo lub w prawo kręcić ile się da? Zastanawiam się czy to tak ma być czy coś nie tak z obiektywem.
Proszę o wyrozumiałość za takie pytanie i liczę na odp.
Dzięki
pozdrawiam.

blackone
07-12-2011, 13:21
cześć
1. może się kręcić przy AF, ale nie powinno się tego robić bo to nie tryb m/a albo a/m.
2. powinieneś wyczuć w którymś momencie opór - da się dalej kręcić, ale również nie powinno się, gdyż to już koniec zakresu ostrzenia.

Malacz
07-12-2011, 13:39
Dzięki wielkie,
czyli wszystko jest okey.
Tak naprawdę aparat używałem 3 razy i myślałem, że coś nie tak.
Teraz mogę spokojnie próbować uczyć się coś dalej :) tworzyć.
Pozdrawiam

darkmajin
07-12-2011, 14:17
kolega już powiedział z jednym się nie zgodzę możesz kręcić do woli nawet po przekroczeniu skali nic się nie stanie :)

Młody_SS
07-12-2011, 14:20
Też mnie to zastanawiało i pytałem już na forum.
U mnie pierścień dochodzi do pewnego 'momentu' i dalej kręci się już z większym oporem.
Ostatnio miałem okazję trzymać D90 z 18-105 ii tam pierścień kręcił się 360stopni bez żadnej różnicy co mnie zdziwiło.
Mało komfortowe ustawienie ostrości w M na wyczucie ;)

blackone
07-12-2011, 14:22
@darkmajin, wolę chuchać na zimne ;-)

Malacz
07-12-2011, 14:30
Właśnie ja mam D90 :) i też mnie to zaskoczyło dlatego zadałem pytanie:) bo naprawdę kręci się i kręci :)

karolt
07-12-2011, 16:06
Właśnie ja mam D90 :) i też mnie to zaskoczyło dlatego zadałem pytanie:) bo naprawdę kręci się i kręci :)