PDA

Zobacz pełną wersję : WB może nudny ale proszę o pomoc

haszczyk
20-02-2007, 22:24
Witam forumowiczów.
Jestem zupełnym nowicjuszem na tym forum właśnie co je odkryłem:-D . Próbowałem znależć odpowiedź na pytanie w archiwum ale tego nie znalazłem.
Otóż od miesiąca jestem posiadaczem D70, narazie cały czas sie uczę jego obsługi:). Chodzi o WB w opcjach automatycznych. Moim zdaniem aparat w tych opcjach wprowadza lekką niebieską dominantę, powodując chłodny odcień na zdjęciach. W programach P,M,S,A oczywiście są możliwe korekcje. Ale czy można skorygować jakoś odgórnie ustawienia w fynkcjach automatycznych? najlepsze wyniki uzyskuję przez dopasowanie ikonki do rodzaju oświetlenia ,+/- jeszcze drobna korekta. Ustawienia PRE też są chłodne. Dlaczego ?????
Proszę o pomoc
Janusz

zwolak
21-02-2007, 09:21
Ale widzisz to na ekraniku aparatu, na monitorze czy może na odbitce bez wprowadzania korekt przez lab?

Khan
21-02-2007, 09:49
W swojej D70 jak ją jeszce miałem było tak samo ,na zieonym programie biel była lekko niebieska.Ten typ pewnie tak ma bo trzech moich znajomych z D70 miało tak samo. Ja ustawiwłem WB w większości przypadków na "chmurkę" ,jak fota z lampką to na "błyskawiczkę" :) . Opcja PRE WB raczej nie - za mało czasu na zabawe .
No i wrzeszcie ostatnie - niebieskość bieli widać było na podglądzie w aparacie ,monitorze w domu i na odbitkach.
Reasumując ,automat w D70 kompletnie do bani lepiej się podobno sprawuje D50 w tej materii.

Lolas
21-02-2007, 09:56
Reasumując ,automat w D70 kompletnie do bani lepiej się podobno sprawuje D50 w tej materii.

Fotograf tez do bani, skoro kupuje D70 po to, zeby robic na zielonym programie ;-)

Khan
21-02-2007, 10:04
Fotograf tez do bani, skoro kupuje D70 po to, zeby robic na zielonym programie ;-)

Nie pisałem o tym przez grzeczność swą wrodzoną :)

Locter
21-02-2007, 11:42