Zobacz pełną wersję : Nikon D40 !!!
Z góry przepraszam jeśli nie umieściłam wątku w odpowiednim miejscu, ale jestem tu po raz pierwszy. Od niedawna mam problem z lustrzanką Nikonem D40, a mianowicie chodzi o to że aparat nie wyszukuje ostrości. Jestem kompletną amatorką i zupełnie nie wiem co jest w nim nie tak ;(. Gdy jest w trybie manualnym wszystko jest ok, robi zdjęcia, a gdy tylko przestawiam na automat to koniec ! Wogóle nie wyszukuje ostrości, nie robi zdjęć ... Dodam że mam już go ok. 2 lat i właśnie skończyła mi się gwarancja, jakieś pomysły ? ;/
velaskez
28-11-2011, 19:27
Nie robi zdjęć w ogóle? Czy tylko nie ostrzy?
Ani nie ostrzy ani nie robi zdjęć, a gdy ustawiam na manualny wszystko normalnie działa.
Spokojnie opisz problem. Z Twojego postu niewiele można zrozumieć.
velaskez
28-11-2011, 19:30
Obiektyw jest dokręcony "do końca"?
Sprawdź obiektyw, może padł silnik auto fokusa, lub styki obiektywu są zabrudzone, ewentualnie niedokręcony obiektyw. Jeśli na innym obiektywie problem będzie występował, to raczej body uszkodzone.
A więc chodzi o to że gdy obiektyw mam ustawiony na automat nie robi żadnych zdjęć i wogóle nie wyszukuje ostrości, a gdy przestawiam obiektyw na manualny to wszystko działa dobrze. A obiektyw jest dokręcony na 100 % sprawdzałam już chyba z 10 razy.
velaskez
28-11-2011, 19:37
Uno momento. Obiektyw w trybie manual focus, czy aparat w trybie M? Bo to ważne.
stasio88
28-11-2011, 19:38
To obiektyw masz ustawiony na manual czy aparat?:) Zastanawia mnie jeszcze jakim cudem przez 2 lata nie zauważyłaś że jest taki problem, o ile to jest problem sprzętowy.
Obiektyw w trybie manualnym. A problem zaczął się dopiero nie dawno wcześniej aparat działał normalnie.
Obiektyw w trybie manualnym. A problem zaczął się dopiero nie dawno wcześniej aparat działał normalnie.
Przestaw na AF na obiektywie i powinno pomóc :-D Jeżeli pomoże to stawiasz mi piwo ;)