Zobacz pełną wersję : Dwa obiektywy, jeden filtr.
girlguide80
25-11-2011, 10:49
Witam, jestem nowa na tym forum. Właśnie jedzie do mnie przesyłka z następującą zawartością:
- Nikon D90;
- Nikkor AF-S 50 f/1.8 G;
- Nikkor 18-105 ED VR.
Z tego, co wiem, wypadałoby zaopatrzyć się w polara. Przeszukałam trochę to forum i chciałabym się upewnić, czy dobrze wnioskuję, zanim dokonam zakupu.
Średnica filtra w N 18-105 wypada na 67 mm, w stałce zaś - 58 mm. Czy sensownym jest zakup polara 67 mm wraz z przejściówką np. taką: http://allegro.pl/pierscien-redukcyjny-redukcja-58mm-67mm-58-67-mm-i1931873467.html ?
Kolejnym pytaniem jest dobór odp. filtra. Sugerowałam się opiniami forumowiczów, optuję za Marumi DHG , na Allegro znalazłam o to to http://allegro.pl/marumi-filtr-polaryzacyjny-dhg-67mm-slim-cyfrowy-i1928250160.html. Brać? A może jakaś alternatywa w rozsądnym przedziale cenowym? Szczerze powiedziawszy jestem zupełnym laikiem, więc bardzo liczę na Waszą pomoc. Na koniec pytanie w rodzaju śmiesznych (zaznaczam: amator) - zrozumiałam, że ów filtr pełni także niejako funkcję ochronną dla szkła. Czyli mam rozumieć, że niezależnie od tego czy fotografuję w plenerze, czy we wnętrzach to polara nie ściągamy?
Będę wdzięczna za wszelkie porady i sugestie. Pozdrawiam :-)
Możesz przez redukcję nakręcić.
Polara nie stosujemy jako ochrony obiektywu. Jeśli już to UV albo filtry ochronne. Osobiście jestem przeciwnikiem filtrów UV jako ochrony, to jest kolejna warstwa optyczna na której mogą powstać odblaski. Jako ochronę używam osłony przeciwsłonecznej. Poczytaj w Internecie do czego służy filtr polaryzacyjny, bo na razie kupujesz i nie wiesz co i dlaczego. Wypadałoby to trochę za mało jak na powód zakupu.
girlguide80
25-11-2011, 12:58
No tak, pierwszy post i od razu wtopa :/