Zobacz pełną wersję : Braciszkowie, pomóżcie w decyzji
FlashGordon
05-11-2011, 13:40
Drodzy forumowicze, chciałbym prosić Was o sugestie w doborze szkiełek.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem fotografem (nie mam na to czasu). Jestem fototatusiem, który od czasu do czasu ma ochotę zrobić jakieś lepsze zdjęcie, ale w nieokreślonej przyszłości chciałby robić coś więcej i lepiej. Co? Nie mam sprecyzowanego celu. Na razie praca (PM w agencji interaktywnej) zjada mi 50% czasu, drugie 50% to dzieci, a pozostałe ile tam zostało to spanie. Wiecie więc jak jest :) Tak serio - na wszystkie prywatne rzeczy mam 2-3h dziennie, wieczorem i w nocy, a w grę wchodzi też dokształcanie się itp. Dość jednak użalania się nad sobą.
Po drugie - jestem już po lekturze testów, w tym tych porównawczych, opinii, wątków na forach i powiem szczerze - nie wiem nadal. Może jestem jeszcze dalej od podjęcia decyzji niż wcześniej. W każdym razie zaznaczam, że czytałem, jestem świadomy wad i zalet szkiełek.
Moja obecna szklarenka to (podłączane do D90): Sigma 70-200 (zostaje), Nikkor 50 1.8 (też) i Nikkor 18-70. Ten ostatni właśnie chcę zmienić na inne szkło. Myślałem, a nawet miałem już w ręku o Nikkorze 24 (starsze szkiełko), ale było to tak mierne szkło, że wycofałem się.
Pytanie brzmi: na co zmienić 18-70. Opcji jest kilka, czynniki decyzyjne to: zastosowanie + jasność + ambicje + cena (chciałbym zmieścić się w około 2 tysiącach, ale jak się nie da to trudno; zawsze może sprzedam 18-70 za bajońską kwotę, sic!).
Na (bardzo długiej, przyznaję, więc jej nazwa trochę bez sensu) shortliście znajdują się takie pozycje:
Sigma 10-20 (wersja 3.5) - jako jedyne szkło.
Tokina 11-16 (2.8) - ale zastanawiam się, czy nie będzie mi przeszkadzać luka między 16 a 50.
Tokina 12-24 (4) - już trochę ciemne.
Nikkor 10-24 (3.5-4.5) - też już trochę ciemne, ale luka pozostaje tylko między 24 a 50.