PDA

Zobacz pełną wersję : Poczatkujacy z D3100

robert.zydziak
04-11-2011, 02:00
Witam. Mam takie pytanie do was od dwoch tygodni jestem posiadaczem mojej pierwszej lustrzanki, i teraz pytanie jakie obiektywy dokupic, raczej nie musze dodawac ze jestem laikiem jezelki chodzi o te sprawy bo doswiadczenie w lustrzankach nie mam poprzednio mialem Nikon Colpix p80 i bylem z niego zadowolony no ale wrocmy do tematu. W raz a aparatem mam dolaczony obiektyw : AF-S DX NIKKOR 18 - 55 mm f/3,5-5,6G VR. Niestety jest tutaj maly zoom w poprzedniku mialem pare razy wiekszy optyczny, (cyfrowego nie uzywalem bo psul zdjecia tylko) potrzebowal bym cos z zoomem okolo 10x do robienia zdjec w terenie glownia przyroda i architektura,oraz do zdjec makro, dodatkowo jak jestem na urlopie duzo czasu poswiecam z rodzina wiec takze staram sie uchwycic jak najwiecej chwil moich 2 malych urwisow. Prosze o pomoc a jezeli chodzi o cene tu tak zeby nie byly z tej polki co kosztuja po 8 tys zl :P ale tez nie z tej najnizszej, Najwazniejsza jest jakosc.

abraham2ooo
04-11-2011, 06:47
Przy lustrzance nie mówi się o zoomie obiektywu, tylko o jego ogniskowej. Możesz mieć obiektyw stały, a przybliżenie będzie większe, niż to 10x w kompakcie. Jak nie fotografujesz zawodowo to polecałbym np. 18-105mm VR do codziennych zdjęć, przyroda 70-300mm VR i ewentualnie jakąś stałkę: 35 lub 50mm z jasnym światłem.

puciek
04-11-2011, 09:14
Jak masz już 18-55 VR i nie chcesz za dużo wydawać to możesz dokupić 55-300 VR za około 1000zł lub 70-300VR od 1200 - używany, do 1700zł - nowy. A jak totalnie brak Ci kasy, to na początek wystarczy 55-200 VR za 450zł - używany.

krzysiozboj
04-11-2011, 09:37
Walnę banał ale on się aż ciśnie - lustrzanka to nie lepsza hybryda a aparat którego główną zaletą jest możliwość zmiany szkieł, spora część użytkowników tych zabawek idzie w kierunki obiektywów stałoogniskowych (bez zooma) by uzyskiwac lepsze efekty.