Zobacz pełną wersję : Problem z obiektywem
Witam jestem nowy na forum i od jakiegOs czasu jestem poaiadaczem amatorskiej lustrzanki d3100 raz z obiektywem 18-55 mm VR. Sprawa tyczy sie wlasnie nIego. Tydzien temu bez problemowo robilem 3h sesje teraz kiedy go wlaczylem aby zrobic zdjecie okazuje sie ze aparat nie lapie automatycznie ostrosci. Nie jest na manualu. Po za tym w czasie wciskania do Polowy przycisku do robienia zdjecIa kiddy to powinno nastapic automatyczne zlapanie ostrosci na obiekcie fotografowanym slychac cichy pisk polaczony z cichym jednak slyszalnym dzwiekiem pracy aparatu. Komplenie nie Wiem co sie dzieje I jak moglo do tego dojsc. Chyba jedyne rOzwiazanie to oddac do serwisu tylko nie Wiem jakie to koszta a po za tym Jaka jest przyczyna. z gory dzieki za pomoc
hijax_pl
26-10-2011, 23:20
Po pierwsze to włącz jakiś słownik w komórce ;)
Po drugie to co dokładnie jest problemem?
Po trzecie - skoro od niedawna jesteś posiadaczem, to pewnie jest na gwarancji sprzęt jeszcze?
Przepraszam za pisownie ale autokorekta I te sprawy :p co do problemu aparat nie chce lapac ostrosci po prostu nic sie nie dzieje kiedy probuje zrobic zdjecie nawet na pelnym automacie. W czasie robienia zdjęcia słychać cicho jakbycos w środku sie podnosilo i opadalo a wcześniej tego nie było. Po prostu obiektyw nie wykonuje żadnej pracy związanej z lapaniem ostrosci tak po prostu. Na manualu działa bez zarzutu jednak auto nie ostrzy. Aparat mi ani nie upadł ani nic z tych rzeczy i ma dopiero 8 miesięcy. Chciałbym wiedzieć co to może być bo nie mam zielonego pojecia
hijax_pl
27-10-2011, 07:05
Może padł po prostu silnik w obiektywie? Ja tam bym wysłał do serwisu....
Trzeba odszukać kartę gwarancyjną i zanieść na Postępu
A przełącznik w obiektywie jest ustawiony na A czy na M. Samo ustawienie aparatu pokrętłem na automat nie ustawi AF w obiektywie jeżeli ten będzie pracować w trybie manualnym.
hijax_pl
27-10-2011, 08:11