Zobacz pełną wersję : Zdjęcia pierwszoklasistów-pomoc
Witam serdecznie!
Znajoma wkręciła mnie w fotografowanie "pasowanie na ucznia" dzieciaków z Klasy I.
Zamówienie na 4-6 zdjęć/dziecko, ale zupełnie nie mam doświadczenia w tym temacie (śluby i inne ale nigdy w szkole).
Miejsce: sala gimnastyczna z dekoracją wykonaną przez rodziców:
Moje przemyślenia na zdjęcia
Ujęcia:
1. grupowe
2. portret od pasa w górę
3. portret z Rodzicami i może nauczycielką?
4. foto dziecko za ławką szkolną?
5. ??
Proszę Kolegów a sugestię i wypowiedź kogoś z większym doświadczeniem w tym temacie (może jakiś przykład?).
Dziękuję.
haradrimm
01-10-2011, 22:46
Kiedyś robiłem zdjęcia z pasowania na przedszkolaka, portret od pasa w górę, każde dziecko w czapeczce (takie jak mają na zakończenie collegu w stanach) i wielkim ołówkiem na ramieniu. Później niektórzy rodzice skarżyli się, że na zdjęciach jest "rozmyte tło"...
Zamówienie na 4-6 zdjęć/dziecko, ale zupełnie nie mam doświadczenia w tym temacie.
ile odpalisz? ;-)
Później niektórzy rodzice skarżyli się, że na zdjęciach jest "rozmyte tło"...
Miałem tak ze dwa razy po weselu, Ojciec Panny Młodej miał inną wizję na zdjęcia.
ile odpalisz? ;-)
za dobre rady?
...... Później niektórzy rodzice skarżyli się, że na zdjęciach jest "rozmyte tło"...
No bo przegięcia nigdy nie są dobre. Przecież, przewidując różne gusta odbiorców, można było zrobić różne zdjęcia, nie tylko takie na f/0.001 :wink:, ale także na f/5.6, czy f/8. Przecież wykonujecie tę robotę usługowo i waszym zadaniem jest zadowolić zleceniodawców, bo to oni za to wszystko płacą. Wiem, że to teraz modne, taki niby "artyzm", ale co to za problem zachować rozsądne proporcje? Trzeba zrozumieć, że na takich imprezach tło jest równie ważne. Chodzi o zdjęcia dziecka w określonym otoczeniu, w określonym kontekście, a nie o jakieś "artystyczne portreciki". Nie rozumiem, dlaczego współczesnym fotografom takie najprostsze rozwiązania coraz trudniej przychodzą do głowy.