Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : M42 jako portretowy do F65 -POMOCY!!!

c-man
13-02-2007, 14:46
Witam,
Jestem początkujący zarówno na forum, jak i wsystemie NIKON.Niedawno zakupiłem F65, a ponieważ nie dysponuje ogromnymi pieniędzmi, pojawił się pomysł podpięcia starych gwinciaków.Niestety mało wiem o pierścieniach pośrednich.Czy mogę je podpiąc do65-ki???Światłomierz nie działa...Mam pentacona200/4 - świetne szkło, ale najbardziej potrzebuje jasnych portretówek do domowego studia.Tanie zoomy AF są za ciemne.Mam szkiełka o świetle 2 i 2,8 -byłyby genialne...Ale nie wiem czy nie uszkodzę aparatu,sprzęgła AF, nie wiem co ze stykami...Mało wiem, więc proszę o pomoc doświadczonych Nikonowców!!! (czytałem o ostrości, ale to nie problem, wiem też że działa dalmierz).POMOCY!!!

wrrum
15-02-2007, 00:16
Przede wszystkim użyj "Szukaj", jest na pasku menu na górze strony.
Jak wpiszesz M42, to masz czytania na 2 miesiące bez odchodzenia od komputera.

Na szybko:
- światłomierz nie działa
- musisz mieć światłomierz zewnętrzny (to nie cyfra-nie masz podglądu)
- potrzebujesz przejściówki bagnet F - gwint M42 (z soczewką - ostrzy na nieskończoności, bez soczewki - nie ostrzy na nieskończoności). Te z soczewką podobno są najlepsze z Foto-Tip'a (znów: użyj "Szukaj", było kilka dni temu)
- jak portrety w domu, to nie potrzebujesz nieskończoności
- nic nie powinno się uszkodzić (chyba, że zamontujesz młotkiem :mrgreen:)

paskud
15-02-2007, 01:19
ja na twoim miejscu bym poszukał kalejnara 100/2,8 z bagnetem nikona - jeśli naprawdę cena gra taką rolę, to to szkło kosztuje tyle, ile byś musiał zapłacić za przejściówkę nikon/m42 na nieskończoność :)

c-man
16-02-2007, 10:32
OK, dzieki za cenne uwagi.Na razie mam tyle spraw na głowie, że ta troche się odwlecze...Apropos, jaki światłomierz polecacie? Myślę o Swierdłowsku 4, ale nie wiem na jaką baterie chodzi taka maszyna, i czy da sie teraz taką baterie kupić...

ALF
21-02-2007, 00:47