PDA

Zobacz pełną wersję : Problem D70s

dairy
28-09-2011, 02:35
Cześć wszystkim,
Jestem początkującym uzytkownikiem, więc wybaczcie mój momentami niefachowy język.
Ostatnio sprawiłem sobie uzywanego Nikona D70s z obiektywem AF Nikkor 35-80mm 1:4-5.6D.
Wszystko działa w porządku, oprócz jednego szczegółu:
W przypadku trybu manualnego po ustawieniu naświetlania, migawki etc. i zrobieniu zdjęcia pojawia się migający błąd "err", który mruga przez około 20 sekund. W tym czasie nie jestem w stanie zmienić żadnych ustawień aparatu, mogę jednak robić kolejne zdjęcia na wybranych wcześniej ustawieniach bez możliwości ich zmiany. O ile się orientuję nie są to zatem objawy "Blinking Green Light of Death", na temat którego można znaleźć informacje na różnych forach. Problem znika po wyłączeniu i ponownym włączeniu aparatu, jednak jest to dosyć uciążliwe i nie wyobrażam sobie tego typu funkcjonowania na dłuższą metę.

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak zaradzić temu problemowi?

Byłbym bardzo zobowiązany za wszelką pomoc.

Skibek
28-09-2011, 09:49
A masz to tylko z tym obiektywem, czy z innym też? Sprawdź też bez obiektywu.
Pisząc "tryb manualny" masz na myśli "M"? Czy na "A" i "S" ten błąd nie występuje?

dairy
28-09-2011, 11:33
Niestety to jedyny obiektyw jakim dysponuję.
Błąd występuje również w trybach A i S, mówiąc maualny miałem na myśli M.
Bez obiektywu błąd nie występuje, wnioskuję zatem, że to coś z obiektywem?

Skibek
28-09-2011, 11:48
Hm... A pierścień przysłon jest do końca domknięty? Tzn. zablokowany na największej liczbie przysłony (chyba pomarańczowe "22")?
Może coś tam jest rozkręcone/rozklekotane i podczas popchnięcia (przymknięcia) przysłony tworzy się mały luz i system interpretuje to jako niezablokowany pierścień przysłon.

Zrób taki "test": przytrzymaj palcami pierścień przysłon i zrób zdjęcie. Oczywiście staraj się przekręcić pierścień w stronę przysłony 22.
Jeżeli będzie okej, to masz odpowiedź.

dairy
28-09-2011, 18:31