PDA

Zobacz pełną wersję : Poradźcie czy brać ten egz. 35 1.8 G DX?

poziomek1978
24-09-2011, 20:54
Jestem totalnie początkującym "fotomajstrem". Mam zaledwie od maja b.r. D5100 + 18-105DX. Chciałbym dokupić coś jasnego do robienia zdjęć w pomieszczeniach, wybór padł na 35 1.8 DX G (bo tani, 719pln i podobno dobry ;)). Byłem dzisiaj w FotoJokerze i pomacałem sztukę z wystawy. No i biję się z myślami czy ten egzemplarz jest OK.
Co o nim sądzicie? Foto z maskotkami żyletą nie są ..:?:

Oto zdjęcia testowe (upload w trakcie, docelowo 17 zdjęć będzie) : https://picasaweb.google.com/117035212346885584977/Test35DX18G?authuser=0&authkey=Gv1sRgCID_6J6qtr3jkwE&feat=directlink
Oprócz pierwszego i przedostatniego wszystkie zrobione na przysłonie 2.2.

Gdybym miał w D5100 mikroregulację to bym w ciemno zamówił przez net i sobie głowy nie zawracał testami a tak... chcę uniknąć serwisów kalibracji etc....

Za wszelkie rady z góry dziękuję.

Jacenty Z.
24-09-2011, 22:24
Co o nim sądzicie? Foto z maskotkami żyletą nie są ..:?:

Rzeczywiście, mimo niewielkiego rozmiaru, ostrzej wyglądają zdjęcia aparatów na półkach (chociaż aparaty za szybą i odblasków też nie brak) niż te miśki, ale wystarczy, że np. użyłeś czasu powiedzmy 1/20 s i ostrość szlag trafił ze względu na poruszenie aparatu, albo podszedłeś na krawędzi minimalnej odległości ostrzenia (a przy tym mniejsza odległość = mniejsza GO), albo obiekt zbyt mało kontrastowo oświetlony - a już wnioski z testu mogą być mylące.

Ekspertem od wad FF/BF nie jestem i (jako użytkownik jednej z jasnych pięćdziesiątek) wolę się trzymać z dala od tego nurtu (wolę robić zdjęcia), jednak jeśli już w coś to szkło trafia, wygląda na to, że ostro, daje dużo szczegółów i plastykę obrazu też taką, że w porównaniu z kitowym zoomem powinieneś zauważyć różnicę.