PDA

Zobacz pełną wersję : nieładne zdjęcia, jaki problem?d90

luxuria3
20-09-2011, 01:43
Hej! Od razu proszę o wyrozumiałośc, ponieważ jestem tu świeżynką. Również w pstrykaniu jestem początkująca, wielu rzeczy jeszcze się uczę.
Napotkałam się między forami na problem front focusa i BF i zaczęłam przyglądac się zdjęciom, które czasem robię. Wrzucam kilka z ostatniego wypadu, żebyście pomogli mi rozwiązac moje obawy i pytania. Widzę, że zdjęcia są mało ostre, pełne szumów. Czy to wina sprzętu czy ręki (i braku umiejętnosci?). A może tylko mi się coś zdaje ;P Zdjęcia wykonane są z ręki, na najniższej wartości iso(200), światło zastane. Obiektyw 18-105. Dzięki z góry!

https://picasaweb.google.com/105796568134529938154/20Wrzesnia2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJvFk9eyjvLvCg&feat=directlink

pioter m
20-09-2011, 06:54
Podbij ostrosc i saturacje. Kolory wedlug uznania. Ale i tak zaczalbym od instrukcji obslugi.
To nie jest kompakt, ktory wypluwa cukierkowe foteczki. Tutaj trzeba sobie ustawic to i owo wedlug woli.

GWS
20-09-2011, 07:16
A ja bym przełączył przestrzeń barw z AdobeRGB na sRGB

Długi
20-09-2011, 07:22
Tragedii tutaj nie widzę. Jeśli robisz tylko jpg-i, to tak jak napisał pioter m musisz pobawić się w ustawieniach aparatu. Jeśli zainteresujesz się programami do obróbki i będziesz robić zdjęcia w rawach (nefach), to uzyskasz jeszcze lepsze efekty.
Na pocieszenie powiem Ci, ze nie Ty jedyna tak reagujesz po przejściu z kompakta.

pioter m
20-09-2011, 07:58
Niektorych moze to przerazac, ale warto. Kiedy sie poswieci chwile na ustawienia, to potem ma sie takie fotki, jakie sie lubi. Takie daja wiecej satysfakcji.

Grimes
20-09-2011, 09:11
wg mnie ostrość jest ok. To co oglądasz w galeriach i widzisz super ostre i takie śliczne, to wynik obróbki. Spróbuj domknąć przysłonę o jedną działkę. 18-105 jest stosunkowo ostrym obiektywem. Trzeba ćwiczyć, kombinować i dużo czytać a będzie lepiej.