Zobacz pełną wersję : nieładne zdjęcia, jaki problem?d90
luxuria3
20-09-2011, 01:43
Hej! Od razu proszę o wyrozumiałośc, ponieważ jestem tu świeżynką. Również w pstrykaniu jestem początkująca, wielu rzeczy jeszcze się uczę.
Napotkałam się między forami na problem front focusa i BF i zaczęłam przyglądac się zdjęciom, które czasem robię. Wrzucam kilka z ostatniego wypadu, żebyście pomogli mi rozwiązac moje obawy i pytania. Widzę, że zdjęcia są mało ostre, pełne szumów. Czy to wina sprzętu czy ręki (i braku umiejętnosci?). A może tylko mi się coś zdaje ;P Zdjęcia wykonane są z ręki, na najniższej wartości iso(200), światło zastane. Obiektyw 18-105. Dzięki z góry!
https://picasaweb.google.com/105796568134529938154/20Wrzesnia2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJvFk9eyjvLvCg&feat=directlink
pioter m
20-09-2011, 06:54
Podbij ostrosc i saturacje. Kolory wedlug uznania. Ale i tak zaczalbym od instrukcji obslugi.
To nie jest kompakt, ktory wypluwa cukierkowe foteczki. Tutaj trzeba sobie ustawic to i owo wedlug woli.
A ja bym przełączył przestrzeń barw z AdobeRGB na sRGB
Tragedii tutaj nie widzę. Jeśli robisz tylko jpg-i, to tak jak napisał pioter m musisz pobawić się w ustawieniach aparatu. Jeśli zainteresujesz się programami do obróbki i będziesz robić zdjęcia w rawach (nefach), to uzyskasz jeszcze lepsze efekty.
Na pocieszenie powiem Ci, ze nie Ty jedyna tak reagujesz po przejściu z kompakta.
pioter m
20-09-2011, 07:58
Niektorych moze to przerazac, ale warto. Kiedy sie poswieci chwile na ustawienia, to potem ma sie takie fotki, jakie sie lubi. Takie daja wiecej satysfakcji.
wg mnie ostrość jest ok. To co oglądasz w galeriach i widzisz super ostre i takie śliczne, to wynik obróbki. Spróbuj domknąć przysłonę o jedną działkę. 18-105 jest stosunkowo ostrym obiektywem. Trzeba ćwiczyć, kombinować i dużo czytać a będzie lepiej.