Zobacz pełną wersję : Jak sprawdzić aparat po zakupie?
Mata_Hari
08-02-2007, 18:04
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na tym forum, gdyż przygodę z lustrzankami dopiero zamierzam zacząć. Na dniach mam zamiar zostać szczęśliwą posiadaczką d 80 i w związku z tym mam prośbę. Jeśli chodzi o lustra, to jestem totalnym laikiem. Wiem tyle, co przeczytałam, a doświadczenia praktycznego, nie mam żadnego. Po zakupie sprzętu chciałabym mieć pewność, że wszystko z nim ok. Że nie ma on żadnych problemów z pikselami na matrycy, czy innych historii. Jeśli coś miałoby być nie tak, wiadomo, że najlepiej wykryć to jak najszybciej, aby w razie co, można było jeszcze sprzęt wymienić.
W związku z tym, czy ktoś z Was, doświadczonych już posiadaczy luster, mógłby mi (w miarę łopatologicznie) wytłumaczyć, co i w jaki sposób należy sprawdzić, tak by mieć pewność, że się niczego ważnego nie przeoczyło? Wiem, że to pewnie sporo pisania, ale będę naprawdę wdzięczna. Sama na tym się jeszcze nie znam, a nie mam nikogo, kogo mogłabym poprosić o sprawdzenie aparatu. (Nie będę przecież prosić o to sprzedawcy ;-) ).
Bardzo proszę, podpowiedzcie coś.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc.
Mata_Hari
Pierwsze pytanie - skąd jesteś? Zajrzyj do pomocnej dłoni - ktoś z zadeklarowanych osób może mieszkać blisko Ciebie i pomoże z wyborem i testem. Co do samego testu to wypadałoby sprawdzić czy wybrany egzemplarz nie ma zbyt dużo nieprawidłowo działających pikseli w matrycy (ideał to zero, ale w przypadku 10 mln pikseli trudno go uzyskać), następnie sprawdzić czy aparat nie ma FF/BF (czyli po ludzku czy ustawia ostrość w prawidłowym miejscu). O rzeczach oczywistych jak kompletność zawartości zestawu nie mówię nawet, tak samo jak o papierach typu gwarancja, instrukcja itd.
Pozdrawiam
Erie
wypadałoby sprawdzić czy wybrany egzemplarz nie ma zbyt dużo nieprawidłowo działających pikseli w matrycy (ideał to zero, ale w przypadku 10 mln pikseli trudno go uzyskać),