Zobacz pełną wersję : kupno pierwszego zestawu - kilka pytan
Chce kupic zestaw do nauki fotografowania w studio.
przeczytalem watki na tym forum , ciagle mam jednak kilka pytan, dosc konkretnych:
(uprzedzam jestem kompletnym laikiem jezeli chodzi o oswietlenie w studio, prosze o wyrozumialosc)
1. jaka jest roznica miedzy lampa blyskowa a glowica blyskowa? gdzie ktorej sie uzywa?
2. mysle o kupnie zestawu: FOMEI basic 400 . mam tam 2 lampy 400w, softbox60x60 i parasolke transparentna 85.
cena okolo 2tys. i tu mam pytanie , za 2tys mam 2 lampy 400w a jak patrze w sklepach np tutaj: http://www.foto-net.pl/sklep/produkt34715-lampa-Fomei-Digital-300-Ws.html, jedna lampa i to 300w kosztuje prawie 3tys. Moje pytanie: co daje taka lepsza lampa? lepsze swiatlo? lepiej jest wykonana bardziej trwala? z tego co widze temperatura barwowa ta sama, rozne opcje regulacji swiatla sa w obu. Albo inaczej zadajac pytanie, co zrobie taka lepsza lampa Fomei czego nie da sie zrobic ta tansza z zestawu basic400? (jezeli obie maja powiedzmy 400w).
ad. 1 jeśli dobrze rozumiem pytanie, to pytasz czym się różni kompaktowa lampa błyskowa od samej główki. Zatem różnica jest taka, że w lampie kompaktowej upchana jest cała elektronika, jakieś kondensatory itp w samej lampie, natomiast w przypadku główki mamy tylko obudowę, żarnik i jakieś pierdółki, a cała elektronika jest w oddzielnym generatorze. Zobacz np. lampa kompaktowa (http://www.bowensdirect.com/index.php/compact-flash/gemini-750pro.html) vs główka z generatorem (http://www.bowensdirect.com/index.php/generators/quad-2400-studio-set.html)