PDA

Zobacz pełną wersję : Początek zabawy z lampami

absurd
15-08-2011, 19:18
Cześć!

Tak, wiem wiem podobnych tematów było w brud, jednak wszystkie je przeczytałem, ale nie dostałem w nich odpowiedzi na mój problem.

Mam do wydania ok 1000.- i chciałbym zakupić parę gratów do błyskania w domu. Po zakupie pierwszej lampy od razu wiedziałem, że będzie ona nieodłącznym elementem mojego aparatu. Światło sztuczne jest tym czego chcę się uczyć, opanowania go i łączenia z zastanym. Jak już wspomniałem nie mam wielkiego budżetu, ale póki co jestem uczniem dorabiającym tylko na wakacjach. Do sedna, myślałem nad takim czymś:

2x YN 560
2x softy 60x60 ??
2x adapter do bowens'a
2x statyw
jakieś tło.

Pytanie brzmi czy da mi to przyzwoite efekty w fot. produktowej (modele) oraz w portretach. Zaznaczam, że będą one raczej wyzwalane przez fotocele bo radiowo nie mieści mi się w budżecie.

pozdrawiam.

Jacek_Z
15-08-2011, 21:08
Cześć!

Tak, wiem wiem podobnych tematów było w brud, jednak wszystkie je przeczytałem, ale nie dostałem w nich odpowiedzi na mój problem.

Mam do wydania ok 1000.- i chciałbym zakupić parę gratów do błyskania w domu.

2x YN 560
2x softy 60x60 ?? .
1. odpowiedzi byś znalazł, widać nie chcesz przyjąć do wiadomości co polecano w twoim budżecie (bo nie YN)
2. skoro błyskanie w domu, to YN560 są bez sensu, bo dadzą (jak każda lampa reporterska) słabo poddające się modyfikacji światło.
3. kup wiekszy soft, jesli chcesz by światło było naprawdę soft. Nie bardzo widzę sens kupowania 2 takich samych modyfikatorów. Kup duży i mały, albo duży soft i garnek (reflektor) albo beautydisha i soft

absurd
16-08-2011, 08:52
Owszem przewijały się propozycje PT-200, jednak taki podwójny zestaw grubo wychodzi poza moje granice kosztów. Oczywiście na jeden mógłbym sobie pozwolić tylko czy uda mi się zapanować nad tylko jednym źródłem światła...

morzon
16-08-2011, 08:57
tylko czy uda mi się zapanować nad tylko jednym źródłem światła...