PDA

Zobacz pełną wersję : Ruchoma część obiektywu Nikkor AF-S DX 18-55 mm

lukeboss
11-08-2011, 22:25
Witam, od razu jestem mówię, że jestem w tym zielony i nie wiem jak nazwać to profesjonalnie, więc użyłem słowa "część". Chodzi dokładnie o tą część:

https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2011/08/50_1313094039-1.jpg
źródło (http://obrazki.elektroda.net/50_1313094039.jpg)

zaznaczoną na czerwono.

Delikatnie rusza się tylko w dół i w górę, na boki jest sztywna. Zauważyłem to dzisiaj jak zakładałem osłonkę, że pod naciskiem zmienił delikatnie położenie. Na jakość zdjęć nie ma wpływu, jedynie jak ruszę nim podczas robienia zdjęcia to gubi ostrość, ale za chwile znów ją łapie przy wciśniętym spuście migawki.

Jakieś porady co do naprawy? Serwis, albo samemu coś kombinować? Gwarancje jeszcze mam, ale pewnie uznają to jako wadę mechaniczną.

Z góry dzięki.

TOP67
11-08-2011, 22:53
Tak ma być, tego się nie dotyka.

lukeboss
11-08-2011, 23:17
mam ten sprzęt już rok i wiem jak się zachowywał prędzej. Nie było, aż tak, chyba, że już coś naprawdę ze mną. Jak ruszam nim energicznie to obiektyw zachowuje się jak grzechotka. Jeśli Wasz też tzn ze był taki od zawsze.

lukeboss
13-08-2011, 20:12
?

Lerain
14-08-2011, 22:33
Dla porównania mój roczny kit też tak ma tylko, że jeszcze na boki się minimalnie rusza, ale z góry na dół bardziej. Ot zwykły luz, z którym da się żyć i nie ingeruje w ogóle w jakość zdjęć, która stoi na swoim poziomie. ;)

wosik
14-08-2011, 22:44
ta ruchoma część to układ optyczny podobnież fachowo, u mnie to się bardzo kiedyś ruszał, to po spotkaniu z płytkami....ale AF-a łapał ostatnio dość często słyszę o poniszczonych KIT-ach 18-55 właśnie z takim rezultatem, luzami na układzie optycznym, może gdzieś nim pyknąłeś w ścianę czy coś? mój 18-70 ma luzy....ale to szkło miało luzy jak wyszło z fabryki więc :D

haradrimm
15-08-2011, 22:46