PDA

Zobacz pełną wersję : Ustawienie przyslony w obiektywie

lemo
07-02-2007, 18:35
Witam. Nabylem ostatnio do Nikona D50 obiektyw Nikkor 50mm f/1.8D AF. Kiedy probuje ustawic przyslone pierscieniem w obiektywie na wyswietlaczu zamiast wartosci przyslony pojawia sie FEE. Co to moze byc? Dodam ze ustawienia tej wartosci poprzez pokretlo aparatu dzialaja idealnie. Czy mozliwe jest w D 50 ustawianie przyslony w obiektywie? Przepraszam jesli pytanie jest banalne- jestem jeszcze zielony w tej materii, ale kto pyta nie bladzi ;-)

TomK
07-02-2007, 18:38
Jest mozliwosc zmiany przeslony tylko z aparatu. Tak bedzie z kazdym obiektywem posiadajacym pierscien przeslony. Zeby poprawnie dzialo zablokuj pierscien na 22 i rob fotki zmieniajac przeslone z body :P

lemo
07-02-2007, 18:45
Myslalem ze cos z obiektywem nie tak. Czy np. w D 70 mozna ustawic przyslone na obiektywie?

TomK
07-02-2007, 18:48
nie i z tego co mi sie wydaje to d200 i wyzej tez nie

Liso
07-02-2007, 18:49
Myslalem ze cos z obiektywem nie tak. Czy np. w D 70 mozna ustawic przyslone na obiektywie?

Nie, jest tak samo jak w D50.

BugsBunny
07-02-2007, 19:28
przysłonę zmienia się w zasadzie tylko z aparatu.
pierścieniem na obiektywie wtedy kiedy trzeba - w starszych lustrzankach analogowych lub w nowych analogowych i cyfrowych wtedy, gdy założony jest starszy obiektyw manualny serii AI-mod, AI-S lub series E ( aparat w trybie M )

Jacek_Z
07-02-2007, 22:46
nie i z tego co mi sie wydaje to d200 i wyzej tez nie

lemo - dobrze piszą jesli chodzi o diagnozę, przyczynę tego FEE. musisz zablokowac przysłonę.

natomiast w d200 na pewno idzie zmienić to na ręczne kręcenie - jak kto bardzo lubi. w d70 - nie dam głowy, ale chyba też.
d200 - menu funkcja F5 - command dials - apperture setting - aperture ring.

lemo
07-02-2007, 23:24
.

dziki_lysy
10-02-2007, 01:47
w d200 na pewno idzie zmienić to na ręczne kręcenie - jak kto bardzo lubi. w d70 - nie dam głowy, ale chyba też.