PDA

Zobacz pełną wersję : obiektyw do nikon d7000

ny123
08-08-2011, 19:39
Witam. Przeglądam różne fora na temat lustrzanek cyfrowych.
Jestem amatorką, swoją zabawę z lustrzanką dopiero chcę zacząć.

Zastanawiając się nad korpusem wybrałam w koncu nikon d7000. Slyszalam jedna opinie, ze skoro jestem amatorka to po co mi taki sprzet. Chciałabym jednak kupic cos konkretnego. Ten model mi się podoba, bo ma jeszcze funkcje nagrywania filmow HD co moze mi sie z czasem przydac.

Moj dylemat zaczyna się przy wyborze obiektywu. Nie znam się na tym. Jakoze od niedawna pracuje w takiej malej gazecie to potrzebuje aparatu do zdjec reportazowych. Uwielbiam fotografowac przyrode, krajobrazy i architekture. Aparat ma tez sluzyc do uzytku domowego, tzn zdjecia dla dzieci itp.

Czy moglibyscie mi doradzic jaki obiektyw na poczatek bylby dobrym rozwiazaniem?
W gazetce fotojokera znalazlam zestaw body z ob 18-105 vr do tego gratis statyw i karta pamieci 16GB. Czy ten obiektyw jest przyzwoity czy tez jest to cienizna?
Proszę o pomoc.

Damiankck
08-08-2011, 19:42
witam
18-105 to bardzo fajne szkło na początek, doskonały stosunek jakość- cena.
Duży zakres ogniskowej, wiec po pewnym czasie zobaczysz sobie na jakich ogniskowych najczęśćiej pracujesz i dokupisz jakieś jasne szkło według własnych potrzeb.

micz87
08-08-2011, 20:36
Hmm, polecam obiektywy z mocowaniem Nikon F. Nie mogłem się powstrzymać ;-)
A tak szczerze to polecam: http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests
Pomyśl czy nie lepiej D5100 lub D90 i lepsze szkła bo chyba po to kupujesz lustrzankę żeby mieć na każdą okazję dobre szkło. Na obiektywie z zestawu nie wykorzystasz w pełni możliwości matrycy D7000. Napisz może jeszcze jaki masz budżet bo to chyba zasadnicze kryterium. I pamiętaj (wbrew fanboyom sprzętu) że lepiej lepszy obiektyw niż nowszy aparat ;-)

Greg77
08-08-2011, 20:38