PDA

Zobacz pełną wersję : ... D80 i co dalej, dla filmu i potomka

Placek
31-07-2011, 11:08
Drodzy Nikoniarze

Zakładam ten watek jako nowy na forum ale także jako kilkuletni systemowiec Nikona.
WITAM WAS.
W chwili obecnej posiadam Nikona D80 a do tego Nikkora AF-S 18-200VR.
Jest to mój zestaw uniwersalny, zabieram go na wszystkie wakacje, plenery i „do kotleta”.
Po 3 latach pojawiły się nowe potrzeby i nowe wymagania dlatego zwracam się do Was.

Coś o mnie jako fotografie:

Jestem tylko ambitnym amatorem
90% zdjęć cykam w jpg uczę się softu
90% mich zdjęć to plenery dlatego póki co było łatwo
Najczęściej wykorzystuję program „P” i czasami programy tematyczne – gdy już kompletnie nie idzie mi z manualem
Sporo korzystam z drugiego monitora zatem D5100 średnio mi pasuje – ale nie mówię nie
Preferuję jeden uniwersalny obiektyw…ale to się zmieni – o czym poniżej
Nie musze mieć ani mega szczelnej obudowy ani obrotowego wyświetlacza

Po co zmiany:

W najbliższym czasie powiększy mi się rodzina i na pewno będzie potrzeba kręcenia filmów – to podstawowy powód zmiany puszki, na chwilę obecną wiem tyle że D90 nagrywa 720p a d7000 1080p, pierwsze filmy będą kręcone

Przez najbliższy rok zdecydowana większość zdjęć to będą pomieszczenia czyli zakres do 5metrów – wiem mój 18-200 kompletnie się tu nie sprawdzi – dlatego potrzebuję uniwersalnej stałki

A teraz co chcę zmienić.

Puszka – jestem strasznie zadowolony z D80 ale potrzebny mi upgrade dla filmów, przyda się też szybszy autofocus,

Obiektyw – tak jak wspomniałem, wykorzystywany w 70% wewnątrz, do fotografii pomieszczeń, potomka - dobrze gdyby był jasny (ale bez przesady na razie mam tylko superzooma). Dodam tylko że miałem raz okazję robić zdjęcia obiektywem 35mm i nie mogłem się przyzwyczaić do tego że nie ma żadnego zakresu zooma, wiem że to głupie ale to ja musiałem się przemieszczać a nie tak jak zwykle zoom robił to za mnie.