PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka pytan odnosnie obiektywów

krecik333
20-07-2011, 10:55
Witam ,
jestem początkującym amatorem i dojrzewam do zakupu nowego sprzętu. Jak zawsze przy tej okazji zaczynają sie mnozyc pytania , dylematy. Mam spore braki wiedzy praktycznej , gdyż "bakcyla połknąłem " stosunkowo nie dawno . Wiec o to kilka pytan :
[ D5000 +N18-55kit +2xSB28 -- głównie portrety - studio i plener ]

Pyt 1 :
W niedalekiej przyszłosci planuje zmiane body z d5k na D90 głownie ze wzgledu na silnik w body i duzo swietnych opini. Gdy zainteresowałem sie cenami jasnych szkieł (rozmycie w portecie mnie urzekło )dostałem palpitacji . Jedna z opcji na obnizenie cen jest zakup szkieł w wersji AF zamiast AF-s . Czy jest za tym jaki kolwiek sens kupowania szkieł do D90 z AFs ? Czy ten silnik ultradzwiekowy działa szybciej w obiektywie niż ten w body ?? głównie mysle tu o jasnej Nikon AF 50mm f/1.4D 220 funtów na Ebayu i NIKON 50MM AF-S G F/1.4 310 funtów ... różnica spora wiec czy warto ? sa to dwa różne szkła czy któreś ma zncząca przewagę ? I małe subPytanie czy mając body z wyższej półki ( D90 ) mam mozliwość wyboru którego silnika użyć AF czy AF-s ? Który jest lepszy waszym zdaniem jesli nie mam podpiętego nikona a na przykład tamrona 17-55 2.8 do którego dojrzewam ... finansowo ... równierz :)

Pyt2
Czy wazne jest zeby koniecznie w zoomie było VR ? czy jest ono niezbedne w obiektywach o "kitowym" swietle ? Chodzi mi o zdjęcia robione bez statywu we wnętrzach i przy pochmurnym niebie na dłuższej ogniskowej
głównie chodzi mi o to które wart wybrac na spacerówkę Nikon AF-S Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G ED-IF
i Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - niechce póżniej kląc ze połasiłem sie na wiekszy zakres i mam poruszone zdjęcia bo nie mam VR.

Pyt3