PDA

Zobacz pełną wersję : jak wgrać profil fotolabu do NX2

e_a_poe
18-07-2011, 22:27
Witam
Może ktoś mi pomoże. Pierwszy raz wysłałem zdjęcia do wydruku (firma vertis.pl), dałem opcję bez korekty i ... tragedia. Szczególnie kolor żółty i kolor skóry, wszystko pomarańczowe i czerwone. Monitor miałem kalibrowany przez podobno specjalistę programem Eye One (monitor Eizo FS S2031W). Ściągnąłem profil ICC podany na stronie fotolabu, dałem komendę "zainstaluj profil", ale po otworzeniu zdjęcia w NX2 w opcji Proof nie widzę podobieństwa z odbitką. Jestem początkującym amatorem, czytam forum i oczekiwałem, że będą problemy , ale nie spodziewałem się, że aż takie. Nie wiem gdzie popełniłem błąd.
Jaką strategię przyjąć w przypadku korzystania z fotolabu. Chyba, że wybrałem niewłaściwy fotolab.

sznuras
19-07-2011, 07:45
Na podstawie tego co napisałeś trudno określić gdzie popełniłeś błąd.
W tm wątku: http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=94188 bardzo szczegółowo przestawiono przygotowanie plików do labu.
Co prawda na przykładzie PSa ale można przyjąć analogie dla przygotowania w NX.

Napisz szczegółowo jak przygotowywałeś plik (konwersja, dołączanie profilu itp) a łatwiej będzie znaleźć błąd jaki popełniłeś.

e_a_poe
19-07-2011, 21:43