Zobacz pełną wersję : [D3100] Kupno filtra polaryzacyjnego i ustawienia
jacek.zmuda123
18-07-2011, 14:45
Witam
Posiadam lustrzankę Nikon D3100 z obiektywem Nikkor 18-105 i jestem laikiem co do fotografowania.
Nie długo wyjeżdżam na wakacje i chce na nich fotografować między innymi małe rzeczki, wodospady i jeziora ( jadę do Plitwic w Chorwacji ) i moje pytanie czy warto w moim przypadku zainwestować w filtr polaryzacyjny ? Ponieważ nie dawno wyczytałem, żeby robić ładne zdjęcia np: wodospadów potrzebny jest taki filtr.
Tzn: Filtr jako tako na pewno jest dobrą rzeczą ale czy w MOIM przypadku warto jest wydać pieniądze żeby mieć odrobinkę lepszy efekt do użytku domowego ??
Btw: Mam pytanko odnośnie ustawienia czasu migawki w moim modelu. Czy może mi ktoś powiedzieć ( ktoś kto ma ten model ) jak ręcznie go ustawić ? ( bo tylko znalazłem to w opcji "guide" )
Jako, że jestem amatorem to czy ktoś mógłby mi DOKŁADNIE napisać jakie ustawienia zastosować aby zrobić takie zdjęcie ( chodzi mi głównie o ten efekt rozmycia wody ) ?
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://www.cyfrowefoto.net/foto/duze/1002.jpg)
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)
Rafał_Sz
18-07-2011, 14:50
Filtr polaryzacyjny doda jedynie smaku kolorom i minimalnie wydłuży ekspozycję. Do takich rozmyć potrzebujesz filtra neutralnego szarego nakręcanego na obiektyw lub z systemu Cokin. Od siły takiego filtra zależy ilość zatrzymanego światła, co skutkuje stosownym wydłużeniem ekspozycji i rozmyciami.
Czas ustawiasz wyłącznie w trybie S (aparat automatycznie dobierze przysłonę) lub M (tu sam dobierzesz przysłonę).
jacek.zmuda123
18-07-2011, 15:35
A czy mógłbyś podać przykład takiego filtra i jakie mniej więcej są jego ceny ?
A i czy takie zdjęcia ( z wydłużeniem czasu ekspozycji ) są możliwe bez statywu ??
No ja bym w pierwszej kolejności od statywu zaczął :)
Rafał_Sz
18-07-2011, 16:17
A czy mógłbyś podać przykład takiego filtra i jakie mniej więcej są jego ceny ?