Zobacz pełną wersję : fotografowanie we Włoszech
Rafał_Sz
15-07-2011, 10:47
Cześć!
Są jakieś szczególne ograniczenia robienia zdjęć we Włoszech? Coś jak bzdurne czepianie się w Londynie czy opłaty w Paryżu itp.
Jadę we wrześniu na samozwańczy plener, zahaczę między innymi o Rzym, Wenecję, Pompeje, a potem na Sycylię (Etna, Palermo) i wyspy Liparyjskie.
Wolę nie być zdziwionym na miejscu. :D;)
Dzięki! :)
Co do ograniczeń to ciężko mi się wypowiadać, bo nie mam doświadczenia, ale mam dla Ciebie sugestię odnośnie trasy.
Widzę, że próbujesz objechać całe Włochy, co pewno spowoduje że w każdej lokalizacji będziesz dosyć krótko, jednak jeszcze Ci doradzę jedno miejsce. Skoro będziesz w okolicach Neapolu (Pompeje), to trochę dalej na południe jest moim zdaniem fotograficznie obowiązkowe Wybrzeże Amalfi (Positano, Ravello - pogoogluj, zdjęcia pewnie będą lepsze niż to co ja mógłbym ewentualnie Ci wkleić). Ja dzisiaj strasznie żałuję że fotografią bardziej "serio" zająłem kilka lat się po wizycie w tym miejscu :(
We Włoszech najdalej na południe byłem w Rzymie, ale nigdy nie spotkałem się z zakazem fotografowania,
no może poza witrynami sklepików z karnawałowymi maskami w Wenecji.
Są obiekty zabytkowe gdzie jest całkowity restrykcyjny zakaz fotografowania wewnątrz,
często jest zakaz używania statywów, a najczęściej był tylko zakaz używania fleszy.
W miejscach sakralnych, często jest zakaz wchodzenia w zbyt skompym odzieniu i tego pilnują bardziej niż w Polsce.
Jeśli jest gdzieś zakaz, to jest to wyraźnie zaznaczone. Nie da się tego nie zauważyć. Zresztą lokalni zwiedzacze się nie przejmują i focą bez opamiętania. Jeśli się "wtopisz" w taką grupę, to zapewne nikt ci nawet uwagi nie zwróci. Włosi już tacy są. :wink:
Jak już jedziesz taki kawał, to zajedź do Matery. Warto.
Rafał_Sz
16-07-2011, 09:21
Dzięki koledzy!
Czyli luz-blues. :) Najwięcej obiecuję sobie po Sycylii, ale zobaczymy co życie przyniesie. ;)
Dzięki koledzy!