Zobacz pełną wersję : zielono mi...
Witam wszystkich,
to moje pierwsze wejscie na forum. Jestem "zielona" w kwestii fotografii, ale zdeterminowana zeby sie uczyc. Od czego zaczac?
Dostalam w prezencie D500, czytam instrukcje, probuje roznych ustawien, robie zdjecia (choc tylko w wolnym czasie) ale mam wrazenie ze poruszam sie we mgle. Bylam na 3godzinnym "kursie fotografii" ale wiekszosc osob w tym i prowadzacy mieli Canony wiec nie znali menu Nikona, efekt byl taki ze mialam tak pogmatwane w ustawieniach ze zajelo mi caly wieczor zeby wrocic do tego co chcialam.
Czy grupy "wsparcia" jak grupy uzytkownikow przyjmuja pod skrzydla takie zielone osoby jak ja?
A moze ktos polecilby mi ksiazki lub czasopisma?
Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow
Retina
Witaj,
Dostałaś model D5000 jak mniemam.
Jest taki dział jak Nikon D40-D7000 i tam powinnaś zadać to pytanie:)
de Fresz
12-07-2011, 18:05
Jestem "zielona" w kwestii fotografii, ale zdeterminowana zeby sie uczyc. Od czego zaczac?
Proponuję zacząć od lektury instrukcji obsługi... ;-)
A tak poza tym – półki w księgarniach uginają się obecnie od pozycji nt. fotografii, iść wybrać ze dwie wyglądające przystępnie, jedną o technikaliach typu ekspozycja itp., a drugą o kompozycji, kreowaniu obrazu i sztuce patrzenia, przeczytać i praktykować, praktykować, praktykować. Jeśli żywisz niechęć do wydawania pieniędzy na makulaturę, pozostaje Ci lektura tysięcy najróżniejszych poradników rozsianych po odmętach internetu, w tym tego forum. Jak już*poczytasz i poeksperymentujesz – pytaj śmiało tutaj (znaczy raczej w bardziej stosownych działach).
Ale czego nie rozumiesz? Obsługa jest banalnie prosta. Najtrudniej wyćwiczyć "oko" i nauczyć się kadrowania.