Zobacz pełną wersję : Pierwsza lampa? Nissin, Nikon
Witam,
Jestem początkującym fotoamatorem. Postanowiłem, że do kompletu dokupię sobie lampę. Mój zestaw na chwilę obecną to D90, nikkor 50/1.8, samyang 14.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie miałem jeszcze do czynienia z lampami błyskowymi, poza tą wbudowaną w aparat. Temat lamp błyskowych jest dla mnie obcy, dlatego nie potrafię podjąć decyzji jaką lampę wybrać.
Przeglądając różne wątki na forum, oraz czytając wszelakie opinie w internecie na temat lamp udało mi się wyłuskać kilka kandydatek:
SB-700 (http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1/nikon-sb-700.bhtml)
SB-900 (http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1/nikon-sb-900.bhtml)
Nissin Speedlite Di866 MK (http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1/nissin-speedlite-di866-mk-ii-typ-n.bhtml)
Nissin Speedlite Di622 MK (http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1/nissin-speedlite-di622-mk-ii-typ-n.bhtml)
Dodatkowo doszła jeszcze sb800, ale z uwagi na fakt, że jest trudno dostępna, wykreśliłem ją z listy.
Chciałbym prosić Was o radę: czy lepiej wybrać lampę tanią np. Di622 – najlepiej używaną, a dopiero za jakiś czas wymienić ją na lepszy sprzęt, czy może lepiej od razy kupić tę najlepszą i nie zmieniać jej wcale. Nie mam pojęcia jaka jest żywotność tych lamp. Nie wiem też na ile wykorzystam możliwości najlepszej z nich i czy jest sens płacić za nią spore pieniądze. Pośrednie lampy mają być kompromisem między najlepszą i najdroższą oraz najtańszą i zapewne najgorszą.
Fotografuję głównie krajobrazy i różne przedmioty w domu – takie kulawe domowe studio na ławie, „arcyamatorskie”. Wiem jednak, że lampa da mi zupełnie nowe możliwości. Próbowałem już bawić się z lampą wbudowaną i już zaobserwowałem ciekawe efekty, a co dopiero jak będę mógł zmieniać kąt i ustawiać inne parametry.
Chciałbym też wykorzystać lampę do portretów, ale póki co robię je rzadko.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Są 2 możliwości przy czym sam musisz sobie odpowiedzieć która będzie dla ciebie lepsza.