PDA

Zobacz pełną wersję : Powiększalnik do średniaka i małego obrazka

anita-głowacka
06-07-2011, 13:05
Nie do końca wiem czy umieszczam pytanie w dobrym dziale, ale proszę przenieść w razie mojej pomyłki ;)
Do sedna.. Zaczynam wchodzić w średni format i szukam powiększalnika pod 6x6, czasem do małego obrazka.
Kilka dobrych lat miałam Opemusa 6 i byłam z niego całkiem zadowolona, jednak służył mi on tylko i wyłącznie do małego obrazka, niestety musiałam go sprzedać z przyczyn finansowych. Teraz uzbierałam trochę oszczędności i szukam czegoś dobrego, czytałam, że Dursty są godne polecenia, nie do końca znam ich specyfikacje co do poszczególnych modeli. Możecie mi coś polecić? :)
Fundusz-max. za sam powiększalnik bez szkła do 1200zł. i tu pytanie czy powiększalniki mają uniwersalny "gwint" do mocowania szkieł? Tzn. czy El-nikkor 50mm/2.8 będzie pasował? Technicznie nie znam się na tego typu sprawach, stąd moje pytanie ;)

bowie
06-07-2011, 18:30
Zajrzyj na forum korexu http://www.korex.net.pl/forum/ i skontaktuj się z użytkownikiem dadan_mafak, on Ci pomoże
Polecam dursta M605 lub M707 lub podobnej klasy z serii M, dadan_mafak zapewne powie Ci to samo. Możesz powołać się na mnie :)
El-nikkor ma standardowy gwint 39mm, będzie pasował praktycznie do wszystkiego

wasilewk
06-07-2011, 18:37
Tak z przekory zapytam: czy już nie obowiązuje zasada, że w powiększalniku powinien być obiektyw o takiej samej ogniskowej, jakim robiono zdjęcie ?

doktor
06-07-2011, 18:40
Obowiązuje generalnie. Tylko przy większych powiększeniach i założonym 80mm może brakować wyciągu kolumny.
Dursty są jak najbardziej OK, choć jest ich w Polsce mniej niż Opemusów, czy Krokusów, trzeba trochę poszukać. Gwint jest uniwersalny (m39)

wasilewk
06-07-2011, 18:45
Obowiązuje generalnie. Tylko przy większych powiększeniach i założonym 80mm może brakować wyciągu kolumny.
...

A od czego ściana ! Nie takie rzeczy się robiło.

Pzdr.

doktor
06-07-2011, 18:48