PDA

Zobacz pełną wersję : Nikkor 50mm 1,8 - nieostrzy

marcin.sierewicz
24-06-2011, 17:41
Witam. Jestem początkujący ale przed chwilką wziąłem swojego Nikkora ... zrobiłem zdjęcie zadrukowanej kartce i tylko na samym środku jest ostro a reszta to mniejsze lub większe mydło. Mieliście takie doświadczenie? Co w takim przypadku najlepiej zrobić? Proszę o sugestię :(

Sapphiron
24-06-2011, 17:44
Witam. Jestem początkujący ale przed chwilką wziąłem swojego Nikkora ... zrobiłem zdjęcie zadrukowanej kartce i tylko na samym środku jest ostro a reszta to mniejsze lub większe mydło. Mieliście takie doświadczenie? Co w takim przypadku najlepiej zrobić? Proszę o sugestię :(

Zakupić książkę na temat fotografii, gdzie znajdziesz informacje na temat przysłony i ekspozycji...

marcin.sierewicz
24-06-2011, 18:42
To dobrze że napisałem że jestem początkującym fotografem ;-) Ale w takim razie po co obiektyw z przesłoną 1.8 skoro i tak trzeba ją podkręcić do 2.5 aby zdjęcie było ostre? ;-) To taka moja mała dygresja ... ale dziękuję za wyrozumiałość i postaram się nadrobić swoją niewiedzę :) Pozdrawiam

kewlas
24-06-2011, 18:51
Ręce opadają. Jak kupileś ten obiektyw ? Bo ci się podobał ?
To obiektyw jasny do uzyskiwania małych głębi ostrości , możesz go przymykać nawet do f11 jeżeli masz taką ochotę i potrzebę .
Poczytaj o głębi ostrości .

Photoartbox
24-06-2011, 18:51
Po raz nie wiem juz ktory, pisze te slowa: Wstaw jakies przykladowe zdjecie w przyzwoitej wielkosci, koniecznie z Exifem. Mysle, ze wtedy znajdzie sie rozwiazanie Twojego problemu, inaczej musielibysmy wrozyc z fusow;)

CrommCruaich
24-06-2011, 23:15
Jak dla mnie to normalne. Pewnie strzeliłeś z bliska i dlatego miałeś małą głębię ostrości. Spróbuj z 1,5 metra.

Archibald
24-06-2011, 23:38
Temat podpucha. Nie wierzę, że aż tak bardzo można nie mieć pojęcia o fotografii i kupować lustro na dodatek ze stałką. Chociaż z drugiej strony... :-?

Art Erie
24-06-2011, 23:56