Zobacz pełną wersję : nikon d3000 a nikon d90
Witam. Od ponad roku jestem posiadaczką nikona d3000 z obiektywem 18-55mm, ostatnio zastanawiam się nad zmianą aparatu na coś mocniejszego, na czym będę mogła pracować przez dłuższy czas. Nie jestem profesjonalistką, raczej amatorką, fotografie traktuje jedynie jako zabawę, ale może w miarę upływu czasu zastanowię się nad nią poważnie.
Pierwszy aparat jaki przyszedł mi na myśl to był nikon d90, z opowiadań słyszałam, że jest sprawdzony i że nie ma z nim większych problemów. Moje pytanie brzmi czy nie będę mieć problemów z obsługą d90? W d3000 bawię się i na trybie manualnym, półautomatycznym i myślę, że w miarę to opanowałam, ale nie chciałabym być zaskoczona dostając do ręki nową puszkę :)
Drugie moje pytanie jest z kolei na temat obiektywu. Jeżeli już kupie d90 to pewnie i od razu do tego jakiś obiektyw. Najlepiej jasny i niezbyt duży, taki do 55mm, w kwocie do 1,5 tysiąca, ale może być używany. Co polecacie?
i trzecie pytanie, wczoraj zamówiłam lampę błyskową Nikon Speedlight SB-700. Jest to nowość na rynku, co o niej sądzicie? Kupiłam ją ze względu na to, że miałam nieziemską okazję. Chodzą one po 1100 zł, a ja kupiłam nową za 600.
Z góry dziękuje za odpowiedź na wszystkie moje pytania,
pozdrawiam.
Shanleaf
21-06-2011, 21:26
Może zamiast inwestować w nową puszkę lepiej fundusze przeznaczyć na szkła? Musisz zastanowić się jakiego zakresu używasz najczęściej, jakiego Ci brakuje. Ja bym proponował np. 35/1.8 i np. nowy 70-300 jeśli interesuje Cię również tele. Ewentualnie może jakąś stałkę do portretu. Zmiana puszki nie będzie taką rewolucją, jak nowe szkła :)
Właśnie się tak teraz zastanawiam czy nie lepiej w same szkła zainwestować.
35/1.8- bardzo fajny, ale czy nie lepszy byłby 50/1.4? Cena chyba będzie podobna jak się nie mylę. Oczywiście w wypadku, gdy nie będę kupować nowej puszki to jeszcze zainwestowałabym w jakiś teleobiektyw.